آمار‌های ابتلا، ورودی به بیمارستان‌ها و جانباختگان این بیماری در روز‌های اخیر در استان فارس افزایش یافته است.

خیز دوباره کرونا در فارس به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ،مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیرازامروز با بیان اینکه آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس، شیب صعودی پیدا کرده، اظهار داشت: آمار‌های ابتلا، ورودی به بیمارستان‌ها و جانباختگان این بیماری در روز‌های اخیر افزایش یافته است.

دکتر سید روح‌الله حسینی، افزود: همگان باید این روند افزایشی روز‌های اخیر را به منزله هشداری جدی تلقی کنند و توجه داشته باشند که در شرایط کنونی، حمایت و همکاری عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری این بیماری، بیش از هر چیز در حفظ سلامت جامعه تاثیرگذار است.

او، نقش آگاهی و مشارکت عمومی در پیشگیری از خیز دوباره آمار‌ها و مواجهه نشدن با موج چهارم بیماری را تعیین کننده دانست.

حسینی، با اشاره به افزایش موارد نمونه گیری‌های تشخیصی و انجام ۵۹۵ هزار و ۵۲۳ مورد از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ تا کنون، گفت: با بررسی نمونه‌های انجام شده، از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز (سوم بهمن)، ۱۶۷هزار و ۹۷ بیمار مثبت قطعی در این استان شناسایی شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه با جان باختن ۶ نفر از مبتلایان به این بیماری در فارس ظرف ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان در این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به سه هزار و ۱۰۵ نفر رسیده است.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون ۵۶۷ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد، وضعیت ۱۰۶ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان قرار دارند.

وی، شمار بهبودیافتگان این بیماری را از ابتدای شیوع تاکنون ۱۶۱ هزار و ۵۶۰ نفر اعلام کرد.

دکتر حسینی همچنین بر تداوم پایبندی عمومی نسبت به رعایت بهداشت به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، پرهیز از حضور در مهمانی‌ها و تجمع‌ها و اجتناب از سفر‌های غیرضروری، تاکید کرد