همزمان با هفته صرفه جویی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از مردم خواست با مدیریت مصرف انرژی کمک کنند تا تابستان امسال در فارس بدون خاموشی سپری شود

به گزارش آینه فارس، حمید رضاکریمی فرد با اشاره به نامگذاری هفته اول تیر ماه با عنوان هفته صرفه جویی از همه مشترکان خانگی خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند تا همه مشترکان در این روز‌های گرم از نعمت انرژی برق بهره‌مند شوند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس افزود: وزارت نیرو هم مشوق‌های مالی خوبی برای مشترکین خانگی که مصرف برق خود را در بازه زمانی خرداد ماه تا شهریور ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش دهند در نظر گرفته است به گونه‌ای که به مشترکین خانگی مشمول این طرح، تا ۲۰ برابر هزینه خرید برق پاداش ریالی تعلق خواهد گرفت.
کریمی فرد افزود: در این طرح به ازای هر کیلووات کاهش مصرف انرژی برق، تا مبلغ ۲۰۰۰ تومان پاداش در قبض برق مشترک لحاظ خواهد شد.
وی افزود: پارسال در بخش مدیریت مصرف برق در بخش خانگی، طرح‌های پاداش صرفه‌جویی به صورت محدود اجرا و با مشارکت و استقبال گسترده مردم رو به رو شده است، به گونه‌ای که قبوض برق ۸ میلیون مشترک در کشور و حدود ۵۸۸ هزار مشترک در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس رایگان شد و یا در سامانه بستانکار شدند.
کریمی فرد افزود: طرح پاداش مصرف صرفه‌جویی برق در سال گذشته تنها برای مشترکان دارای مصرف زیر الگو اجرایی شد، اما امسال همه مشترکان می‌توانند مشمول این پاداش‌ها شده و به میزانی که نسبت به سال گذشته مصرف برق خود را کاهش دهند، پاداش دریافت خواهند کرد.
وی افزود: مشترکان در مناطق عادی (غیر گرمسیری) با استفاده از دور کند کولر‌های آبی بجای دور تند و استفاده حداکثری از نور طبیعی روز و به کارگیری لامپ‌های فوق کم مصرف (LED)، قادر به کاهش مصرف برق خود خواهند بود و مشمول پاداش میشوند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس افزود: در مناطق گرمسیرهم مشترکان خانگی با خاموش کردن کولر‌های گازی اضافی و همچنین تنظیم دمای سیستم‌های سرمایشی و اسپیلت‌ها بر روی ۲۴ درجه سانتی گراد (دمای آسایش) مشمول پاداش خواهند شد.
کریمی فرد افزود: مشترکان خانگی پر مصرف هم شامل افزایش پلکانی تعرفه خواهند شد و برق مشترکان خانگی بدمصرف با بیش از دو برابر الگوی مصرف، پس از تذکر، محدود خواهد شد.
در زمان حاضر از حدود یک میلیون و ۴۰ هزار مشترک شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ۸۵۰ هزار مشترک در بخش خانگی و مابقی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تجاری و عمومی هستند