مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی از حذف نسخ کاغذی از امروز خبر داد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ؛ شهرام غفاری درباره حذف نسخ کاغذی و جایگزینی نسخه‌نویسی الکترونیک از امروز، اول دی ماه گفت: به موجب قانون از امروز، نسخه‌نویسی الکترونیک الزامی و اجباری است نه برای تأمین اجتماعی بلکه برای کل کشور و باید انجام شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی تجربه خوبی در این زمینه دارد و از سه چهار سال قبل برای توسعه نسخه‌نویسی الکترونیک به‌ویژه در مراکز ملکی خود اقدام کرده است. البته برخی مراکز دولتی و دانشگاهی و پزشکان ممکن است مشکلاتی داشته باشند که تمهیدات لازم دیده شده و ان‌شاء‌الله هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نخواهد شد و بیمه‌شدگان کماکان می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه و از خدمات مورد نیاز بهره‌مند شوند.

غفاری افزود: از پزشکان و موسسات می‌خواهیم همکاری و در اجرای قانون اهتمام ورزند؛ هر مشکلی اعم از قطع برق و اینترنت پیش آمد پزشک و بیمه‌شده نگران نباشند، زیرا کمافی‌السابق می‌توانند از نسخ کاغذی در آن شرایط استفاده کرد.

وی درباره راهکار‌های پیش‌بینی شده برای جلوگیری از سوء استفاده در نسخه‌نویسی الکترونیک گفت: سوء استفاده در نظام نسخه‌نویسی مانند هر حوزه دیگری ممکن است وجود داشته باشد، چه روی کاغذ و چه سیستم‌های مکانیزه. خوشبختانه نظارت در سیستم‌های الکترونیک راحت‌تر است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: تمهیدات در این زمینه نیز انجام شده، ولی کامل نیست و هرچه پیش می‌رویم کامل‌تر می‌شود. امروز اگر کدملی بیمه شده‌ای همزمان در دو استان استفاده شود ما سریع متوجه و رسیدگی می‌کنیم در حالی که در نسخه‌نویسی کاغذی این امکان فراهم نبود. فرایند‌ها از منظر پایش، هوشمندانه‌تر شده، ولی سیستم‌ها نیاز به توسعه دارند