جشنواره «جهرم پرگهر» با هدف جمع آوری آداب و رسوم، صنایع دستی، نمادها و سایر ظرفیت ها و توانمندی های جهرم فراخوان خود را منتشر کرد.

فرمانداری ویژه شهرستان جهرم با همکاری ادارات، نهادهای فرهنگی هنری، مراکز علمی و آموزشی عالی شهرستان اقدام به طراحی جشنواره‌ای تحت عنوان «جهرم پر گهر» کرده است و از تمام فرهیختگان صاحب اثر جهت شرکت در این فراخوان دعوت به عمل می‌آید.

جهرم زیبا شهر من، بیان ویژگی‌های خاص اقلیمی، سنت‌ها و آداب و رسوم جهرم، صنایع دستی و آثار باستانی جهرم، نمادها و نشانه‌های جهرم، اولین‌ها و برترین‌های جهرم، مشاهیر جهرم، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهرم از موضوعات این فراخوان است.

این مسابقه در سه بخش فرهنگی هنری و ادبی برگزار می‌شود؛ در بخش فرهنگی، معرفی یک مکان تاریخی جهرم یا معرفی یک کتاب با موضوع جهرم در قالب کلیپ دو دقیقه‌ای، پژوهش با موضوعات چهره‌های ماندگار جهرم صنایع دستی و آثار باستانی جهرم قصه‌ها و ضرب المثل‌های جهرمی غذاهای سنتی جهرم و اماکن تاریخی و تفرج گاهی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در بخش هنری نقاشی با موضوعات مرتبط با جهرم، عکاسی، طراحی لوگو با موضوع جهرم و در بخش ادبی شعر سرایی، داستان کوتاه، متن کوتاه، نقل شنیده و حکایت تاریخی محور این مسابقه است.

همچنین بخش دانش آموزی نیز در رشته‌های مختلفی مانند نقاشی، متن ادبی، دلنوشته، خاطره، شنیده‌ها، شعر سرایی، داستان کوتاه، پژوهش، طراحی لوگو و … برگزار می‌شود.

این جشنواره برای بخش بزرگسالان (ویژه علاقمندان بالای ۱۸ سال) در قالب موضوعات علمی و پژوهشی شامل تألیف، مقاله، پایان نامه‌های دانشگاهی و حوزوی، فرهنگی و هنری شامل کلیپ، پادکست، موشن گرافیک، پویانمایی، طراحی‌های گرافیکی شامل پوستر، اینفوگرافی، کالیگرافی، عکس نگاشت، هنرهای تجسمی شامل نقاشی، خوشنویسی، عکس، ادبی شامل شعر، داستان، نمایشنامه، فیلمنامه و سرگرمی و آموزشی شامل بازی‌های بومی و دیجیتال (رایانه‌ای و تلفن همراه) برگزار می‌شود.

سامانه ارسال آثار به نشانی B2n.ir/jahrom1401 فعال بوده و علاقمندان باید تا ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱ آثار خود را به دبیرخانه این برنامه ارسال کنند ضمن اینکه اعلام نتایج نیز بهمن ماه سال ۱۴۰۱ بوده و در پایان به شرکت کنندگان لوح تقدیر و به برگزیدگان هدایای ارزنده تقدیم می‌شود.