سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه‌گذار جهت احداث کارخانه مواد غذایی در شهرستان فسا، با ظرفیت ایجاد اشتغال برای دو هزارو ۳۵۰ نفر صورت گرفته است.

حجت‌الله فیروزی اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و رفع محرومیت از شهرستان فسا طرح‌های توسعه و اشتغال‌زایی با جذب سرمایه‌گذار در روند اجرایی قرارگرفته است.

نماینده مردم فسا در مجلس یازدهم عنوان کرد: جذب سرمایه‌گذار برای احداث کارخانه مواد غذایی، با ظرفیت اشتغال  ۲۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از ۲۱۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم و همچنین اعلام آمادگی همین شرکت مبنی بر مرتفع نمودن مشکل آب شهرک صنعتی فسا یک از اقدامات صورت گرفته طی چند مدت اخیر است.

وی  به جذب سرمایه‌گذار برای احداث کارخانه تولید شمش فولادی از آهن‌قراضه و آهن اسفنجی به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن، با ظرفیت اشتغال  بیش از ۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز به‌عنوان اقدامی دیگر در راستای اشتغال‌زایی در این شهرستان اشاره کرد.

فیروزی در ادامه به جذب سرمایه‌گذار برای احداث کارخانه تولید نیترات کلسیم (کود شیمیایی)نیز  اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی این کارخانه با ظرفیت ۵۰ هزار تن تولید و ظرفیت اشتغال ۶۵ نفر مستقیم و بیش از ۳۵۰ نفر غیرمستقیم همراه است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معرفی سرمایه‌گذار به دانشگاه فسا جهت  سرمایه‌گذاری برای احداث ۵۰ هکتار گلخانه در زمین‌های بایر این دانشگاه باهدف ایجاد اشتغال، توسعه دانشگاه و تقویت رشته کشاورزی و رشته‌های مرتبط به آن نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی در پایان تأکید کرد: اقدامات و جلسات هماهنگی مقدماتی برای سرمایه‌گذاران انجام‌شده و جهت انجام مراحل اجرایی به مسئولان اجرایی معرفی ‌شده‌اند.

فیروزی افزود: امید است دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان نیز با درک درست از وضعیت شهرستان فسا نهایت همراهی و همکاری قانونی را با سرمایه‌گذاران مذکور داشته و روند اداری را تسهیل و تسریع کنند.

انتهای پیام/ن