مدیرکل آموزش و پرورش فارس از جذب بیش از ۸۷۰ نفر در فرایند تکمیل ظرفیت آموزگاران در این استان خبر داد.

محمد خلیل عسکری در جمع مدیران مدارس استان گفت: در استخدام آموزش و پرورش، یک ابر پروژه را اجرایی کردیم اکنون در فرآیند تکمیل ظرفیت آموزگاران نیز بیش از۸۷۰ نفر را جذب خواهیم کرد.

او تصریح کرد: سال تحصیلی امسال با شعار «همه با هم یکصدا ایران، مدرسه قوی و ایران قوی» آغاز شد، از این رو برای داشتن مدرسه بهتر، شعار مدرسه محوری را به عنوان استراتژی اصلی خود در آموزش و پرورش قرار دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نگاه ما باید به ظرفیت‌های درونی با رویکرد تقویت زیرساخت‌ها باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های بیرونی بهره‌مند شویم.

عسکری با بیان اینکه انجمن‌های اولیای مدارس، شورای دبیران و شورای دانش‌آموزی سه ظرفیت خوبی هستند که مدیران مدارس برای رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی باید از آن بهره‌مند شوند، تاکید کرد: سه تشکل بسیج دانش‌آموزی، انجمن اسلامی و سازمان دانش‌آموزی از دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌توانند در اداره مدرسه با مدیر همکاری کنند.

او، تشکیل حلقه مشورتی دانش‌آموزی در مدارس را یکی از ضرورت‌های مدیریتی در مدرسه دانست و بیان کرد: باید از جلوه‌های مختلف تربیتی رونمایی شود و مدیران مدارس مردمی‌سازی را در دستور کار خود قرار دهند، چراکه مردم شایسته تکریم هستند و باید مشارکت اولیا در اداره مدرسه را تقویت کنیم.

عسکری با تأکید بر اینکه مدیران، برنامه‌ها را مسئله محور به پیش ببرند، گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است بنابراین چتر آموزش و پرورش باید گسترش یابد و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

او، تقویت سیاست مدرسه محوری را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: هر مدرسه را باید یک اداره دانست لذا بر اساس آئین‌نامه به مدیران مدارس تفویض اختیار داده می‌شود، زیرا نباید با بخشنامه‌های متعدد مانع فعالیت‌ها و خلاقیت‌های مدیران شویم.

عسکری در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش تمام قد آماده استقبال از سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به استان فارس است، گفت: دولت سیزدهم خدمات ارزشمندی را به جامعه معلمان ارائه داده است که رتبه‌بندی، اجرای پروژه‌های ورزشی با افزایش ۹ صدم درصدی در سطح استان، تزریق سرانه به حساب مدارس پس از ۱۰ سال وقفه از جمله خدمات ارزشمند این دولت مردمی است.