مدیرعامل شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر فارس گفت: محصولات این موقوفه از جمله ایمپلنت‌های ارتوپدی۴۰ درصد ارزانتر از نمونه‌های خارجی موجود در بازار تولید می‌شود

حمیدرضا محمدی، مدیرعامل شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر فارس، با ارزشمند شمردن سرمایه‌های وقفی و اهمیت سرمایه گذاری از محل موقوفات گفت: شرکت دانش سلامت کوثر فارس یکی از موقوفاتی است که از محل سرمایه گذاری‌های وقف شکل گرفته است و دستاورد‌های بزرگ این شرکت به برکت سنت حسنه وقف است؛ به نحوی که سرمایه‌های وقف در اختیار مردم قرار می‌گیرد و تولیدات شرکت با ۴۰ درصد ارزانتر از نمونه‌های خارجی به بیماران عرضه می‌شود.

او افزود: مدیریت صحیح و کارآمد سرمایه‌های موقوفات در جهت بهره وری اقتصادی موجب رشد چنین مجموعه‌هایی در سطح کشور می‌شود به نحوی که ضمن ایجاد اشتغال و حضور در چرخه تولیدی کشور نقش موثری در مسیر توسعه و خودکفایی صنعتی ایران خواهند داشت.

محمدی از جمله ویژگی‌های شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر فارس را توانایی رقابت محصولات این شرکت دانش بنیان با نمونه‌های خارجی دانست.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه بخشی از محصولات و کالا‌های تولیدی این موقوفه در گروه ایمپلنت‌های ارتوپدی، نوروسرجری، ستون فقرات، طب ورزشی و دندانی از جمله کالا‌هایی است که مورد تحریم ظالمانه کشور‌های غربی واقع شده است؛ کیفیت تولیدات به گونه‌ای است که می‌تواند کشور را در این گروه‌های کالایی به خودکفایی برساند و نسبت به واردات کالا‌های خارجی بی‌نیاز کند.

این مسئول قیمت مناسب محصولات این موقوفه را برای بیماران از دیگر ویژگی‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: از آنجا که این شرکت موقوفه و عام المنفعه می‌باشد و درآمد حاصل از آن با نیت ۵۰ درصد وقف بر بیمارستان شهید رجایی شیراز، ۲۵ درصد وقف بر مرکز تحقیقات تروما استان فارس وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۲۵ درصد وقف بر کمک به بیماران بی بضاعت شکل گرفته است با هزینه بسیار پایین‌تر و کاهش ۴۰ درصدی نسبت به نمونه‌های مشابه در بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل موقوفه دانش سلامت کوثر با بیان اینکه کالا‌های تولیدی این شرکت موقوفه جزء کالا‌هایی است که بعضا در ایران تولید نمی‌شود؛ ابراز کرد: دانش سلامت کوثر فارس این افتخار را دارد و اولین مجموعه‌ای است که توانسته است پیچ و پلاک‌های جذبی و همچنین ایمپلنت‌های تیتانیوم را در ایران تولید کند.

محمدی با اشاره به احداث ساختمان کارخانه نوبنیان موقوفه در زمینی به وسعت ۳۰۰۰ مترمربع و با زیربنای بیش از ۶۰۰۰ مترمربع در محل شهرک صنعتی فارس گفت: به زودی شاهد گسترش خط تولید این شرکت موقوفه دانش بنیان خواهیم بود و تولید بیش از ۵۰۰ عنوان کالا با ظرفیت بیش از ۲۳۰ هزار قطعه پزشکی اعم از قطعات مربوط به مهره‌های کمر، فک و صورت و انواع نیل‌های ارتوپدی را خواهد داشت.

انتهای پیام/