رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی استان فارس، توصیه‌های ترافیکی برای زائران اربعین حسینی را ارائه داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی اظهار کرد: در ایام اربعین شاهد سفر محبان اهل بیت (ع)، به سمت مرز‌های جنوب غربی و غرب برای حضور در پیاده روی میلیونی اربعین و زیارت عتبات عالیات هستیم که با توجه به بعد مسافت و لزوم رانندگی طولانی مدت در جاده‌ها توجه به هشدار‌های آموزشی و ترافیکی قبل و حین سفر ضروری است.

او گفت: اولین و مهم‌ترین نکته برای سفر ایمن داشتن آمادگی ذهنی کاربران جاده‌ای برای سفر است و رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی، باید برنامه ریزی لازم برای سفری ایمن را داشته باشند.

سرهنگ دهقانی افزود: لازم است ضمن داشتن اطلاعات لازم راه‌ها و مسیر حرکت، قبل از شروع سفر نیز با استراحت کافی، از مصرف دارو‌های خواب آور که باعث کاهش توجه در رانندگی می‌شود، خودداری شود و همچنین رانندگان از سالم بودن خودرو خود با بازدید از وضعیت لاستیک‌های خودرو، چراغ ها، علائم هشدار دهنده، تجهیزات سرمایشی و ایمنی و همراه داشتن تجهیزات هشداردهنده برای مواقع نیاز مطمئن شوند.

رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی استان فارس تصریح کرد: رانندگان برای تردد ایمن و سفربدون خطر در جاده باید بدون عجله و شتاب و با آرامش کامل رانندگی کرده و پس از دو ساعت رانندگی، زمان استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در مکان‌های تعیین شده و امن را به عنوان یک اولویت همواره در نظر داشته باشند.

او گفت: رانندگان باید از توقف غیر اضطراری در حاشیه راه‌ها پرهیز کنند و از ارتکاب رفتار‌های پرخطر از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز، تجاوز و انحراف به چپ در راه‌های دوطرفه که عامل بیشتر تصادفات جاده‌ای است، خودداری کنند.

سرهنگ دهقانی افزود: با توجه به لزوم استفاده از سامانه روشنایی در شب جهت دیدن و دیده شدن، لازم است از سلامت چراغ‌ها و سامانه روشنایی وسیله نقلیه اطمینان حاصل کرده و در صورت بروز نقص وخرابی غیرقابل پیش بینی تا حد امکان از توقف در سطح راه، سرپیچ و جا‌هایی که دید لازم را ندارد خودداری کنند.