مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: هشتمین دوره کنگره بین المللی شعر «ایثار» در پنج قالب و سه بخش اصلی برگزار می‌شود.

رونمایی از پوستر فراخوان هشتمین دوره کنگره بین‌المللی شعر «ایثار» با دبیری محمد کرم‌اللهی و دبیری علمی میلاد عرفان‌پور برگزار شد.

ابراهیم بیابانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم گفت: این دوره از کنگره شعر ایثار در پنج قالب کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف، شعر کودک و نوجوان و منظومه (شعر بلند در همه قالب‌ها) و سه بخش اصلی، بین‌الملل و ویژه برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش اصلی، شاعران سراسر کشور با همه زبان‌ها و گویش‌ها، در بخش بین‌الملل شاعران دیگر کشورها و در بخش ویژه، شاعران خانواده شهدا و ایثارگر می‌توانند سروده‌های خود را به دبیرخانه ارسال کنند. هشتمین دوره از کنگره بین‌المللی شعر ایثار در ۹ موضوع شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان، ایثار اجتماعی، شهدای غزه و جبهه مقاومت، شهدای امنیت، جهاد علمی و جهاد تبیین، شهید قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، شهدای غریب، اسارت و غواص، فرهنگ شهادت و ایثار و رسالت امروز و افق آینده، مادران، همسران و همسران شهدا و جانبازان و شهدا، جانبازان و ایثارگران فارس و شهدای شاهچراغ برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: شاعران در هر بخش می‌توانند پنج سروده خود را برای رقابت در این رویداد ارسال کنند و به برگزیدگان جوایز نقدی و لوح و گواهی اعطا می‌شود. ارسال آثار از طریق سایت نوید شاهد، پست الکترونیکی issar.festival@gmail.com و شماره ۰۹۱۷۴۰۴۰۵۷۹ در پیام رسان‌های ایتا و بله امکان‌پذیر است. در بخش بین‌الملل از برگزیدگان به نحو شایسته تقدیر خواهد شد. در بخش اصلی برگزیدگان اول هر قالب شعری ۲۰ میلیون تومان، برگزیدگان دوم ۱۴ میلیون تومان و برگزیدگان سوم هر قالب شعری ۸ میلیون تومان مورد تجلیل قرار خواهد گرفت و در بخش ویژه از چهار اثر برگزیده با هدیه ۵ میلیون تومانی تقدیر خواهد شد.

بیابانی گفت: آثار برگزیده و شایسته تقدیر هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در مجموعه منتخب این رویداد ادبی منتشر می‌شود. هر چه فرهنگ شهید و شهادت در کشوری بیشتر جا بیفتد و تفکر بسیجی حاکم شود، چشم طمع بیگانگان از آن دور و تهدید دشمنان کم‌اثر می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در پایان گفت: شاعران علاقه‌مند تا پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند پس از نام نویسی در سایت نوید شاهد آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. تکمیل فرم و ارسال اثر به معنای پذیرش تمامی شرایط و مقررات این کنگره خواهد بود و در ارزیابی آثار، اولویت با آثاری است که در کنگره‌های مشابه برگزیده نشده باشند. اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار ۲۹ و ۳۰ بهمن‌ماه در شیراز برگزار می‌شود.