رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از تلاش برای راه‌اندازی فرهنگسرا یا سرای محله در تمام نقاط این کلان‌شهر با توجه به بودجه هر منطقه خبر داد.

نشست اعضای کمیته مرکزی شورای اسلامی شهر محلات شیراز، امروز، ۳۰ فروردین با حضور اعضای شورای شهر و همچنین شهردار منطقه ۱۰ و مسئول اجرای کمیته مرکزی شوراها و اعضای شوراهای محلات و شهرک‌های محدوده برگزار شد.

علی‌اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست با ارائه توضیحاتی در مورد فرهنگسرا، سرای محله و مساجد، حسینه‌ها و برگزاری کلاس‌های فرهنگی ورزشی، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در همه نقاط شهر بتوانیم براساس توان و بودجه‌‌ای که داریم فرهنگسرا یا سرای محله راه‌اندازی کنیم.

محمدتقی تذروی، رئیس کمیته مرکزی شورای شهر شیراز هم در این نشست بیان کرد: برنامه زمان‌بندی جلسات بررسی و موارد مشکلات عمرانی، خدمات شهری و فرهنگی و ورزشی مناطق یازده‌گانه شهرداری برنامه‌ریزی شده و به‌صورت ماهیانه تشکیل می‌شود.

وی افزود: هر هفته از یکی از محله‌ها و شهرک‌ها توسط شهردار منطقه و ناظر شورا و با حضور اعضای رابطین مناطق و شورای اسلامی محله و شهرک مربوطه بازدید به‌عمل می‌آید.

سید‌ه‌مریم حسینی، رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی و حاشیه‌نشینی شورای شهر شیراز هم در این نشست در خصوص محله‌ها و شهرک‌های محروم منطقه مطالبی را بیان کرد و گفت: آماده همکاری و رفع محرومیت‌زدایی در این مناطق هستیم.

علیرضا اسکندری، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه با ارائه گزارشی از پیگیری‌ها و کارهای انجام شده در منطقه ۱۰ شهرداری شیراز، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ معضل ترافیکی گویم مرتفع شود.

وی همچنین تصریح کرد: هر هفته در روزهای دوشنبه آماده پاسخ‌گویی به درخواست‌های شوراهای محلات و رابطین منطقه ۱۰ شهرداری شیراز هستیم.