در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شيراز، طرح های مختلف کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، به تصویب رسید.

در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، طرح تأمین نیرو به منظور” ایجاد ساختار فرهنگی و اجتماعی در معاونت، سازمان ها و مناطق شهرداری” به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این طرح تصویب شده، شهرداری شیراز مکلف است نسبت به ایجاد ساختار فرهنگی به عنوان مدیریت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و رابط معاونت فرهنگی در معاونت ها و سازمان ها و مناطق شهرداری به همراه دو نفر کارشناس فرهنگی- اجتماعی اقدام نماید.
شایان ذکر است این ماده واحده دارای چهار تبصره بود که در تبصره یک آن تأمین نیرو و شناسایی و معرفی و ابلاغ شرح وظایف می بایست توسط سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز صورت گیرد.
همچنین در تبصره دو این طرح، سازمان فرهنگی مکلف است ظرف مدت یک ماه نسبت به تعیین شرح وظایف مدیریت فرهنگی و تصویب در کمیسیون فرهنگی اقدام نماید.
گفتنی است در تبصره سه این طرح، شهرداری شیراز مکلف است در اصلاح چارت سازمانی پیشنهادی خود به وزارت کشور نسبت به تعیین معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق و مدیریت فرهنگی در معاونت ها و سازمان ها در اولین اصلاحیه اقدام نماید.
خاطر نشان می شود در تبصره ۴ این ماده واحده تأکید شد که تأمین نیروهای مذکور از پرسنل موجود شهرداری باشد و هرگونه جذب و به کارگیری نیرو خارج از شهرداری ممنوع می باشد.

 

مکان بازی های اتاق فرار و پویانمایی های سمعی و بصری طراحی و احداث می شود   

در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز ، طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره پیشنهاد طراحی و احداث مکان ارائه بازی فرار و سایر پویانمایی های سمعی و بصری مهیج ویژه جوانان و نوجوانان بررسی و به تصویب رسید.

در سی و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز در ماده واحده این طرح آمده است، شهرداری شیراز مکلف است به منظور گذران مطلوب اوقات فراغت و ارتقاء نشاط و شادابی شهروندان در یکی از باغات خانواده نسبت به طراحی و احداث مکان ارائه بازی فرار و سایر پویانمایی های سمعی و بصری مهیج ویژه جوانان و نوجوانان با محوریت ترویج مفاهیم معنوی، اخلاقی و ارزشهای دفاع مقدس، با پیش بینی بودجه لازم در اعتبارات سال ۱۴۰۱ اقدام نماید.
همچنین باتوجه به تبصره این طرح، شهرداری شیراز مجاز است طراحی و احداث را از طریق مشارکت و سرمایه گذاری انجام دهد.

 

در راستای برگزاری مسابقه تلویزیونی راوی شو 
شهرداری شیراز مکلف به ارائه برنامه در خصوص این طرح شد

در سی و یکمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره طرح رویداد بزرگ فرهنگی شهر شیراز (راوی شو) با حضور اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این طرح، شهرداری شیراز مکلف شد در جهت شناسایی، معرفی و انتقال مفاهیم و میراث معنوی دوران دفاع مقدس و همچنین ترویج فرهنگ شهروندی با محوریت ایثار و از خود گذشتگی به نسل های آینده، با تنظیم تفاهم نامه همکاری با مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر استان فارس “طرح رویداد بزرگ فرهنگی شهر شیراز (راوی شو)” را به منظور برگزاری مسابقه تلویزیونی راوی شو و همچنین  تولید محتوا  نظیر چاپ کتاب، پویانمایی، کلیپ و تولید نرم افزارها و بازی های رایانه ای ویژه جوانان و نوجوانان را با پیش بینی مبلغ  ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در متمم بودجه سال ۱۴۰۰ همراه با پیوست های لازم در قالب لایحه به شورا ارائه نماید.

 

طرح ساخت و تولید مجموعه فیلم های مستند زندگی مفاخر فارس

طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، طرح ساخت و تولید مجموعه فیلم های مستند زندگی مفاخر فارس، به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این طرح شهرداری شیراز مکلف شددر جهت معرفی برخی از مفاخر مذهبی شهر شیراز  به عنوان میراث ارزشمند معنوی به نسل های آینده، با با تنظیم تفاهم نامه همکاری  با مؤسسه مها فیلم (مرکز هنری انقلاب) ” طرح تولید مجموعه فیلم های مستند زندگی مفاخر فارس ” را به منظور تولید فیلم مستند زندگی آیت الله حاج شیخ بهاء الدین محلاتی (ره) – شهید آیت الله شیخ عبدالرحیم ربانی شیرازی (ره) – علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره) را  با پیش بینی مبلغ  چهار میلیارد ریال اعتبار در متمم بودجه سال ۱۴۰۰، همراه با  پیوست های لازم در قالب لایحه به شورا ارائه نماید.

 

تصویب طرح احداث موزه مرکزی شیراز

در سی و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ، طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا، درباره احداث موزه مرکزی شیراز، باحضور اعضای شورا به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این طرح تصویب شده، شهرداری شیراز مکلف شد در خصوص اراضی مرتبط با موزه تاریخ طبیعی واقع در بلوار مدرس ابتدای آزادگان، از صدور هر گونه مجوز تفکیک، تغییر کاربری و ساخت و ساز (به غیر از کاربری مرتبط با موزه) تا اطلاع ثانوی خودداری نماید.

 

تصویب طرح الزام شهرداری شیراز به تملک اراضی باغات قصردشت 

طرح کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز درباره الزام شهرداری به تملک اراضی باغات قصردشت به تصویب رسید.

براساس ماده واحده طرح تصویبی شهرداری شیراز مکلف است از محل کلیه در آمدهای حاصل از اعمال ماده ۱۴ در باغات نسبت به تملک باغات حوزه استحفاظی قصردشت بر اساس اولویت‌های بند ۲ این مصوبه اقدام نماید.
همچنین از محل درآمد “قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی قصردشت”، “سهم شهرداری از اراضی تفکیکی‌ گروه ۵ ” و “عوارض تراکم ساختمانی باغات حوزه استحفاظی قصردشت” نسبت به تهاتر یا خرید با باغات گروه یک و محدوده باغ بزرگ شهر شیراز (۳۹۵ هکتاری موضوع مصوبه شماره ۱۷۲۹/۱۳۹۵/ص مورخ ۲۵/۳/۱۳۹۵) و یا تهاتر با زمین در محدوده باغات گروه یک تا پنج و همچنین در صورت عدم امکان تهاتر، شهرداری ضمن دریافت نقدی وجوه “قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی قصردشت”، “سهم شهرداری از اراضی تفکیکی‌ گروه ۵ ” و “عوارض تراکم ساختمانی باغات حوزه استحفاظی قصردشت”، به حساب مشخص شده در طرح ضوابط و مقررات طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری مورخ ۷/۹/۷۹ واریز نماید.
گفتنی است براساس بند یک این ماده واحده این طرح، از محل فروش یا تهاتر کلیه املاک تملک نموده ناشی از اجرای این مصوبه صرفاً در جهت خرید باغات گروه یک اقدام نماید. همچنین براساس تبصره یک ماده واحده این طرح شهرداری شیراز مکلف است هر سه ماه یکبار گزارش اقدامات موضوع این مصوبه را به شورا اعلام نماید.
شایان ذکر است در تبصره ۲ این طرح شهرداری شیراز مکلف است تکالیف موضوع بندهای یک و دو این مصوبه را در بودجه سالیانه لحاظ نماید.