سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در استان فارس با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۷۳۴ دُز رسیده است.

عباس رضائیان زاده سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا یک میلیون و ۸۳۳ هزار و ۲۹۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۱۱ هزار و ۳۳۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او افزود: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۶۷۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۷ هزار و ۸۴۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۲۷۵ هزار و ۶۲۶ مورد تست سریع انجام شده و ۶۳ هزار و ۴۸۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده بیان کرد: با بستری ۹۴ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری  به هفت هزار و ۳۹۵ نفر رسید.

او اظهار کرد: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۵۰۱ هزار و ۷۹۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۷۳۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۳۳ هزار و ۴۹۴ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۰۹ هزار و ۹۰۳ دُز نوبت دوم و ۳۶۹ هزار و ۳۳۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/