مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ (حمایت از تولید و اشتغال) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به استان تخصیص داده شده است

تخصیص تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال در فارس

به گزارش آینه فارس،بابک دایی، افزود: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان دبیرخانه این تسهیلات مشغول بررسی طرح‌های اولویت دار است که پس از تصویب در کارگروه برای پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی و متقاضیان طرح ها، به بانک‌های عامل ارسال خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: پارسال استان موفق به جذب هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی شد که ۲ هزار و ۴۰۰ اشتغال جدید و چهار هزار و ۵۰۰ تثبیت اشتغال به همراه داشت.

بیشتر بخوانید
رشد ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی فارس

دایی گفت: برای امسال هم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در قانون برای استان پیش‌بینی شده که اخیرا ۴۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و به شکل نقدی به استان ابلاغ شده است.
وی افزود: تسهیلات مذکور با نرخ ترجیحی به طرح‌هایی دارای درصد پیشرفت بالا که در آستانه افتتاح و نیازمند سرمایه ثابت و سرمایه در گردش هستند، پرداخت خواهد شد تا با افتتاح آن‌ها اشتغال مد نظر محقق شود.

تخصیص تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال به فارس

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس بیان کرد: این تسهیلات بین طرح‌های حوزه کشاورزی، صنعت، راه و شهرسازی، حوزه میراث، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح‌های حوزه ارتباطات، معاونت علمی و فناوری، طرح‌های دانش بنیان، بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد برکت و به میزانی که برای تکمیل آن‌ها نیاز است توزیع خواهد شد.
دایی افزود: البته تعداد متقاضیان این تسهیلات همواره بیش از تعداد تسهیلات موجود است، اما می‌کوشیم تا آنجا که امکان پذیر است از طریق پرداخت ۷۰ درصد تسهیلات به سرمایه ثابت و ۳۰ درصد به سرمایه در گردش به ایجاد اشتغال پایدار توسط بنگاه‌ها کمک کنیم