مزرعه برنج آلوده در حاشیه شهر شیراز ازبین برده شد

به گزارش آینه فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: آلودگی بخشی از یک مزرعه برنج در منطقه اقبال آباد روستای کوشکک بخش مرکزی شهرستان شیراز به فاضلاب تایید و این مزرعه با دستور قضایی تخریب شد.
ذبیح الله سیروسی با بیان این که مدیریت جهاد کشاورزی بر چگونگی آبیاری مزارع جنوب کلان شهر شیراز نظارت می‌کند افزود: توسط دو دستگاه ماشین آلات سنگین بخشی از مزرعه ۸ هزار و ۴۰۰ متر مربعی از بین رفت و با کشاورز متخلف برخورد شد.
وی تاکید کرد که آبیاری مزارع با فاضلاب و آب‌های نامتعارف ممنوع است و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هرکسی که سلامت مردم را تهدید کند برای آن در قانون جرم انگاری و با فرد خاطی برخورد می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه در برخورد با افراد متخلف هیچ گونه مماشاتی نخواهیم داشت و مزارع آلوده در هر مرحله‌ای از رشد که باشد معدوم می‌شود، به کشاورزان توصیه کرد: کشاورزان از آبیاری مزارع توسط فاضلاب و آب‌های نا متعارف خودداری کنند
سیروسی ادامه با گلایه از نوع دفع فاضلاب در جنوب کلان شهر شیراز افزود: فاضلاب در جنوب شهر به کانال‌های کشاورزی رها می‌شود که مسئولان باید برای آن چاره‌ای بیاندیشند.
وی از مردم خواست که در صورت مشاهده تخلف در این زمینه به جهاد کشاورزی، اداره محیط زیست و شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند تا در قالب گشت همپوشان و گرفتن دستور قضایی فورا اقدام لازم انجام شود