مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز گفت: دانش، عامل عزتمندی و قوی شدن آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم است.

سید عبدالصد موسوی در یک نشست خبری با اشاره به نقش رسانه و سواد رسانه‌ای در اسناد بالا دستی از جمله سند یونسکو، اظهار داشت: این سند از رسانه به عنوان نیروی قابل توجه و قدرتمند یاد کرده و در واقع اهمیت و شغل خبرنگاران را نشان می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم هم ویژگی‌هایی برای آموزش و پرورش و رسانه‌ها تعریف شده و از “دانش” به عنوان عامل عزت مندی و یکی از ویژگی‌های بارز قوی شدن یاد شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز با تصریح بر این نکته که امید به آینده شاه کلید قفل‌های پیشرو است، گفت: دانش آموزان باید دستاورد‌ها و خلاقیت‌ها و میزان اثر گذاری‌ها و داشته‌ها را بدانند، چرا که نا امیدی نوعی مرگ است.

موسوی ادامه داد: امیدآفرینی باید توسط رسانه‌ها در دستور کار قرار گیرد و جایگزینی سبک ایرانی اسلامی را که تاکید زیادی شده، نمود عینی ببخشند.

او همچنین با بیان اینکه رساندن این نسل به حیات طیبه و تمدن ساز از شاخصه‌های دیگر سند گام دوم است که همه آحاد جامعه باید آن را تحقق ببخشند، عنوان کرد: در یکی دو سال اخیر طرح‌های مدرسه محوری در آموزش و پرورش در حال اجراست؛ حضور مسئولین در مدارس و پای صحبت دانش آموزان نیز از طرح‌های خوب و موفق بوده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز اضافه کرد: طرح مسجد محوری و ارتباط با منزل، مسجد و مدرسه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و محیط‌های امن یکی از طرح‌های دیگر در آموزش و پرورش است.

موسوی با تاکید بر اینکه کیفیت بخشی آموزش پرورش در استان رشد چشمگیری داشته است، از صعود ۱۰ پله‌ای ناحیه ۳ آموزش و پرورش شیراز در این طرح و برنامه‌های فوق‌الذکر خبر داد.

او به برگزاری انتخابات پیش رو و ایجاد شور و نشاط بین رأی اولی‌ها هم اشاره و بیان کرد: برنامه‌های خوبی باید برای آن‌ها تدارک دیده شود که در جامعه اثر گذار باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز همچنین با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما پرهیز از برخی بداخلاقی‌ها در رسانه‌هاست، اما کمتر به آن پرداخته شده، افزود: برخی سایت‌ها با استناد به مسائل غیرواقعی، اذهان عمومی را بهم می‌ریزند.

موسوی اضافه کرد: رسانه‌ها با ابزار و زبان هنر می‌توانند پتانسیل‌های موجود بسیاری را به کار بگیرند که تأثیر گزاری بر جریان‌های اجتماعی و به کار گرفتن فرصت‌های اجتماعی از آن موارد است.

او مجددا تاکید کرد: باید دستاورد‌ها را ارائه داد و با ایجاد بسته‌های تبلیغاتی یک فهم مشترک به جامعه تزریق کرد. توسعه نیز از مواردی است که تاکید رهبرمعظم انقلاب است و برای ما هم در آموزش و پرورش لازم الاجراست.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز به نقشه گستردگی این ناحیه از آموزش و پرورش شهرستان شیراز هم اشاره کرد و گفت: تعداد کل دانش آموزان این ناحیه بیش از ۷۵ هزار نفر است که بیش از ۹هزار نفر را اتباع بیگانه تشکیل داده‌اند.

موسوی همچنین تعداد مدارس و مراکز آموزشی این ناحیه را بیش از ۴۰۰ مرکز اعلام و و مساحت محدوده تحت پوشش را بیش از ۲۷۰ کیلومتر مربع عنوان کرد.