در مراسمی با حضور وزیر علوم از صد استاد برتر و باز نشسته داشگاه شیراز تجلیل شد

تجلیل از صد استاد برجسته دانشگاه شیراز

به گزارش آینه فارس، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از استادان برتر دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز اولین دانشگاه کشور بوده که دوره دکترا را تأسیس کرد و موجب شد بسیاری از نخبگان کشور برای ادامه تحصیل از کشور خارج نشوند.تجلیل از استادان برجسته دانشگاه شیراز

زلفی گل با بیان اینکه نهال تولید علم در کشور توسط دانشگاه شیراز کاشته شد افزود : این انتظار از دانشگاه شیراز در کشور وجود دارد که بیش از هر زمان دیگری در تولید علم اقدام کرده و مرجعیت علمی در منطقه را از آن ایران کند.

بیشتر بخوانید
نقش اساتید دانشگاه در جهاد تبیین، برجسته است

به گفته زلفی گل خوابگاه‌های دانشگاه شیراز نیازمند بازسازی است و وزارت علوم با همکاری استانداری فارس در تلاش بوده تا نسبت به تخصیص اعتبارات نوسازی و بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه شیراز اقدام کند.

وی افزود: دانشگاه شیراز می‌تواند با استفاده از دیپلماسی علمی زمینه جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه را فراهم کرده و از این منبع درآمدزایی کند.
تجلیل از صد استاد برجسته دانشگاه شیراز

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص پایه‌های تشویقی هم گفت: همه اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند با تولید علم و انتشار مقاله در عرصه‌های بین المللی تا حداکثر پنج پایه تشویقی دریافت کرده و جایگاه دانشگاهی این افراد بهبود پیدا می‌کند.

دکتر موذنی رئیس دانشگاه شیراز هم در این مراسم گفت: این اساتید در بخش های علمی تحقیقاتی ارائه مقالات و بخش های مهندسی کارهای شاخصی را انجام داده اند