آیت الله دژکام امام جمعه شیراز بر اجرای طرح توسعه حرم شاه چراغ (ع) تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نیاز حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام به طرح توسعه گفت: باوجود تدوین این طرح از حدود ۱۱ سال قبل، اما، اما هنو ز به مرحله اجرا نرسیده است و مسئولان به ویژه وزیر مسکن و شهرسازی باید با ورود به این موضوع زمینه تسریع در تدوین و اجرای آن را فراهم کنند تا مردم سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی از مزایای آن بهره‌مند شوند.
آیت الله دژکام افزود:تاکید ما در این زمینه تدوین و اجرای بهترین طرح با رعایت تمامی مقررات شهرسازی، معماری و توجه به موضوعات تاریخی است که همکاری مدیران استانی به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر و کمیسیون مربوط به حرم مطهر را می‌طلبد.

وی همچنین در خطبه های امروز نماز جمعه به فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان و برپایی موکب های اربعین در بین الحرمین شیراز در این ایام اشاره کردو گفت: موکب هایی که امسال به خاطر شرایط کنونی نتوانستند بساط خدمتگزاری خود را در نجف و کربلا برپا کنند می‌توانند با مشارکت در برپایی موکب های حرم شاه چراغ(ع) عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار نشان دهند و از اجر معنوی آن بهره مند شوند.

خطیب جمعه شیراز در ادامه بر ضرورت همکاری تشکل‌های قرآنی و اهل بیتی استان فارس در اجرای طرح نهضت ملی روخوانی قرآن کریم تاکید کرد و از فعالان قرآنی خواست با مشارکت در این طرح که به نام من قرآن را دوست دارند نامگذاری و با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام در حال اجراست گام‌های موثری در نهادینه کردن توسعه فعالیت‌های قرآنی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بردارند .

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز همچنین در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در کشور را یک ضرورت دانست و گفت: خوشبختانه طرحی برای تحقق این موضوع در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است اما توقعی که ما از مجلس انقلابی داریم این است که به همین حد بسنده نکند و اجرایی شدن آن را هم در دستور کار قرار دهد تا متقاضیان راه اندازی کسب و کارها بامشکلات عدیده ای که درحال حاضر وجود دارد روبرو نشوند.

آیت الله دژکام بر ضرورت نهادینه کردن تفکر در جامعه تاکید کرد و گفت: مسئولان ،جوانان ،فعالان فرهنگی و پیشکسوتان دفاع مقدس همه باید برای محقق شدن این مهم که از مطالبات مقام معظم رهبری در سند تحول آموزش و پرورش است تلاش کنند.

و ی گفت: اگر در کشورمان دانشمندانی مثل ملاصدرا، ابن سیناو خواجه نصیرالدین طوسی هادوباره تکرار نشدند به دلیل این است که به جای پرورش تفکر در جامعه ، تئوری های آمریکایی و اروپایی را به دانش آموزان یاد داده ایم و این موضوع باعث شده که بهترین مغزها در اختیار کشورهای دیگر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و مشخص نشدن تکلیف وزیر آموزش و پرورش از رییس جمهورخواست وزیر این وزارتخانه را انتخاب کند که هم متناسب با گام دوم انقلاب باشد وهم اینکه بتواند تحول در آموزش و پرورش و پرورش تفکر را محقق کند، همان تفکری که هم به دنیای مردم کمک می‌کند هم باعث رشد معنویت در جامعه می‌شود