دبیر ستاد اربعین استان فارس گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در این استان برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی (ع) پیش ثبت نام کرده‌اند

به گزارش آینه فارس ، مجتبی علوی در جلسه ستاد اربعین این استان افزود: مشتاقان شرکت در پیاده روی اربعین حسینی (ع) باید حتما در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir اقدام به ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این نام نویسی برای شرکت در پیاده روی اربعین از طریق مراجعه به دفاتر و شرکتهای زیارتی مجاز در سطح استان نیز ممکن است.
علوی افزود: با نام نویسی در این سامانه، علاوه بر اینکه مرز خروج زائران مشخص می‌شود، هر زائر با پرداخت ۱۸ هزار تومان بیمه نیز می‌شود.
او اظهار داشت: برای اعزام زائران اربعین زدن دو دُز واکسن کرونا و در اختیار داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه تاریخ اعتبار الزامی است و زائران موظفند که دستورالعمل های بهداشتی ستاد اربعین و ستاد کرونا را نیز رعایت کنند.
دبیر ستاد اربعین استان فارس گفت: مسائل مرتبط با زائران اربعین و پیاده روی اربعین تاکنون در پنج جلسه اصلی و تخصصی این ستاد بررسی شده است.
چهلمین روز شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع)، معادل با ۲۰ صفر، را اربعین حسینی می‌گویند که امسال همزمان با شنبه ۲۶ شهریور ماه است