زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن در استان فارس تا پایان اردیبهشت تامین می شود

به گزارش آینه فارس ، دبیر قرارگاه مسکن ملی فارس در جمع خبرنگاران گفت: استان فارس در سه ماه گذشته توانسته جایگاه خود را در روند اجرای طرح مسکن ملی از جمله تامین زمین از رتبه ۳۱ به ۲۱ برساند و بر اساس تدابیر اندیشیده شده این جایگاه تا شهریور به ۵ استان اول کشور ارتقا خواهد یافت.

شمس با بیان این که ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین مورد نیاز مسکن ملی در استان تمامی مراحل تصویب را گذرانده است، افزود: غیر از شهر شیراز، در شهرستان‌های استان فارس ۹۰ درصد زمین مورد نیاز تامین شده است.

جمشیدی مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس با بیان این که ۷۰ درصد زمین مورد نیاز در نقاط مختلف استان نهایی شده است، گفت: ۱۲ هزار هکتار زمین که برای طرح مناسب تشخیص داده شده در حال بررسی‌های زیرساختی و زیست محیطی و منابع طبیعی است.

حمیدی زاده معاون مسکن و ساختمان، راه و شهرسازی فارس با بیان این که ۲ هزار هکتار بافت فرسوده در شیراز وجود دارد بر ترغیب مالکان برای بازسازی و به سازی ملک خود با تسهیلات ویژه تاکید کرد و گفت: علاوه بر بافت فرسوده، زمین های مازاد نهاد‌های دولتی هم در تامین زمین مسکن ملی در محدوده شهر شیراز بسیار کمک کننده است.

به گفته وی، ساخت ۲۶۵ هزار واحد مسکن ملی در فارس تکلیف شده است و تاکنون ۲۸۴ هزار متقاضی در سامانه ثبت نام و در حال پایش هستند.

در این نشست مسائلی، همچون روند طولانی مدت ثبت نام و استعلامات متقاضیان، قرمز بودن فرم ج برخی متقاضیان، تامین نیروی کار مناسب و مسوولیت پذیر، قیمت تمام شده مسکن ملی برای متقاضیان، تاثیر نوسان قیمت‌های ساخت و ساز بر قیمت تمام شده مسکن ملی از موضوعاتی بود که توسط خبرنگاران در این نشست مطرح شد