مدیرکل بیمه سلامت فارس از بیمه رایگان ۱۸۵ هزار نفر از سه دهک پایین جامعه در استان خبر داد.

جعفرپور مدیرکل بیمه سلامت استان فارس گفت: بر اساس اعلام وزارت رفاه سه دهک پایین جامعه یعنی حدود پنج میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از هموطنان بدون پرداخت هیچ هزینه ای، به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سازمان بیمه سلامت قرار گرفتند که از این تعداد ۱۸۵ هزار نفر در استان فارس هستند.

او گفت: در صورتی که این افراد از طرح پزشک خانواده بهرمند باشند می‌توانند از خدمات بخش خصوصی هم استفاده کنند در غیر این صورت از بخش دولتی خدمات دریافت می‌کنند و نیازی به مراجعه حضوری این افراد نیست.

جعفرپور گفت: اگر شماره تلفن یا اطلاعات برخی افراد اشکالاتی داشته باشد، به صورت فراخوان از آن‌ها خواسته می‌شود که موارد را اصلاح کنند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس گفت: افرادی که که نام آن‌ها در سامانه ثبت نیست می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir نسبت به ثبت نام یا با مراجعه به پیشخوان‌های دولت طرف قرارداد نام نویسی کنند و یا از طریق کد دستوری * ۱۶۶۶ # با استفاده از موبایل از وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند.

او گفت: هزینه درمان این دسته افراد در بخش دولتی ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی پرداخت می‌شود.

جعفرپور گفت: برای ساماندهی اختصاص ارز به دارو لازم است که همه افراد بیمه شوند تا مشکلاتی در تأمین دارو، خدمات بهداشتی و پزشکی وجود نداشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت فارس گفت: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مسجد محله خود زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته و با مراجعه به پزشک خانواده خود و در مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی خدمات دریافت کنند.

او گفت: از جمله خدماتی که به این افراد ارایه می‌شود، شامل: استفاده از خدمات درمانی پزشک خانواده، استفاده از پزشکان متخصص و فوق تخصص در درمانگاه‌های دولتی مانند درمانگاه مطهری، امام رضا و همه درمانگاه‌های بیمارستان‌های دولتی شیراز، دریافت همه خدمات سرپایی و بستری تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان‌های دولتی، کمک هزینه درمان معتادان در مراکز درمانی طرف قرارداد (تجویز دارو و مشاوره) و پوشش بیمه بستری و سرپایی افراد دارای مشکلات اعصاب و روان در مراکز دولتی است.