جزئیات لایحه بودجه شهرداری شیراز برای سال ۱۴۰۱ که نسبت به امسال، ۲ و نیم برابر رشد داشته است، در صحن علنی شورا بررسی شد.

چهل‌ونهمین صحن علنی شورای شهر شیراز با تحلیل بودجه شهرداری شیراز که شب گذشته در جلسه فوق‌العاده به تصویب رسیده بود، آغاز شد.

مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز گفت: قبل از شروع اسفند باید بودجه به تصویب می‌رسید که به همین منظور شورا روز گذشته جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و بودجه تصویب شد.

او گفت: هم کلیات بودجه و هم جزئیات بودجه به تصویب رسید که به فرمانداری ارسال می‌شود تا مسیر قانونی را طی کند.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: از استانداری و مجموعه فرمانداری که کمک کردند تا لوایح درآمدی به موقع به تصویب و به ابلاغ برسد تشکر می‌کنم.

او گفت: از زمانی که لایحه بودجه به شورا رسید تا روز گذشته جلسات فشرده و مفصلی در کمیسیون‌های شورا برگزار شد تا حداکثر هماهنگی در این لایحه و مصوبه به وجود آید.

طاهری با اشاره به لایحه بودجه شهرداری شیراز گفت: این مصوبه میثاق شورا با شهرداری برای سال آینده است و یکی از مهم‌ترین مصوبات شورا به حساب می‌آید.

براساس این مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شیراز و سازمان‌های تابعه با مبلغ ۱۵۳هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال) درآمد است.

همچنین براساس این مصوبه مبلغ ۱۵۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال هزینه شامل ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبارات اقتصادی- هزینه‌ای، مبلغ ۹۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مبلغ ۳۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های مالی است.

ابراهیم حسینی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز نیز گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شیراز ۶۵ درصد نسبت به متمم رشد دارد و ۲.۵ برابر بودجه ۱۴۰۰ است.

او گفت: وابستگی بودجه ۱۴۰۱ به وام و اوراق ۵ درصد کمتر شده است و درباره تامین بودجه از فروش زمین همان ۲۵ درصد بودجه سال گذشته است.

حسینی به هزینه‌های جاری در بودجه اشاره و گفت: حقوق و مزایای پرسنل طبق قانون در بودجه پیش‌بینی شده و هزینه‌های جاری انقباضی بسته شده است و تلاش شده که حداکثر صرفه‌جویی در بودجه انجام بگیرد.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به محاسن بودجه ۱۴۰۱ گفت: یکی از بهترین محاسن بودجه این است که هزینه‌های جاری نسبت به عمرانی کاهش یافته است که این سبب توجه بیشتر به میاحث عمرانی می‌شود.

او گفت: حسن دیگر بودجه اهتمام شورا و شهرداری به پرداخت بدهی‌های معوق است چراکه امروز بدهی قطعی شهرداری شیراز ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است و برخی از بدهی‌ها از سال ۹۵ تاکنون باقی مانده است.

حسینی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری در متمم ۱۴۰۰ و بودجه ۱۴۰۱ برای پرداخت بدهی‌ها همت کردند، گفت: ۱۱ درصد بودجه ۱۴۰۱ فقط برای پرداخت بدهی‌ها است که این غیر از اقساط وام و اوراق مشارکت است.

عضو شورای شهر شیراز گفت: توجه به مناطق محروم و آبادانی محلات، توجه به تحقق عنوان سومین حرم اهل بیت، ۴ برابر شدن بودجه فرهنگی، توجه به هوشمندسازی شهر و احیای باغات از محاسن بودجه ۱۴۰۱ است به گونه‌ای که هزار میلیارد تومان به ستاد باغات اختصاص پیدا کرده است.

حسینی گفت: پروژه‌های بزرگ مقیاس در بودجه ۱۴۰۱ توجه جدی شده است و در احکام بودجه به شهرداری اجازه داده شده که درآمد اضافی را خرج پروژه‌های بزرگ مقیاس کند که این غیر از بودجه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/