تا پایان فروردین ۹ هزار و ۶۰۰ مسکن روستایی در فارس به بهره برداری می‌رسد

به گزارش آینه فارس، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: ۳۷۶ هزار واحد مسکونی روستایی در فارس وجود دارد که تا کنون حدود ۲۵۰ هزار واحد نوسازی شده است و بقیه طبق برنامه ریزی تا پایان امسال نوسازی و مقاوم سازی خواهد شد.
زمانی با بیان این که در ده سال آینده همه واحد‌های مسکونی روستایی مقاوم سازی می‌شوند افزود: به مناسبت سالروز افتتاح حساب صد امام، در ده روز آینده ۲۲ طرح مرتبط به بهسازی و نوسازی و خدمات روستایی در استان به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: تسهیلات ساخت منازل روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که این تسهیلات با سود ۵ درصد و مدت زمان ۲۰ سال لحاظ شده و پس از ابلاغ سازمان برنامه و بودجه از خرداد ماه قابل پرداخت است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با بیان این که امسال برای ۱۵ هزار واحد مسکونی در استان امکان پرداخت تسهیلات ساخت منزل وجود دارد افزود: امسال با اجرایی شدن سامانه راهبر امسال در سراسر استان، ۸ خدمت مختلف روستاى از جمله صدور اینترنتی پروانه ساختمانی ارائه می‌شود.
زمانی گفت: ساخت نهضت ملی مسکن در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن واگذار شده است که از ۱۷۴ هزار و ۴۱۷ متقاضی، ۱۴ هزار و ۱۹۶ متقاضی آورده اولیه حدود ۴۰ میلیون واریز کرده اند.
وی با بیان این که برای ساخت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف استان پروانه ساخت صادر شده است افزود: بر اساس قانون این واحد‌ها در مدت دو سال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: در قالب اقدام ملی مسکن طرح‌های مختلفی در شهرستان‌های فارس در حال اجراست که در بعضی از شهرستان‌ها مثل لار به زودی تحویل متقاضیان خواهد شد