طرح های مذکور به ارزش ۱۱۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید و برای ۵۵۰ نفر فرصت اشتغال دار

۶ طرح حوزه سلامت شهرستان فسا با حضور قریب الوقوع هیات دولت در استان فارس به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش آینه فارس، دکتر مهدی رضاییان رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: دانشگاه علوم پزشکی فسا، ۶ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی به ارزش فعلی ۱۱۲۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری و افتتاح با حضور ریاست محترم جمهور و هیات دولت دارد.

*بیمارستان ۱۸۴ تخت خوابی امام حسین(ع)

مقام عالی دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به جزئیات طرح های مذکور اظهار داشت: این طرح ها شامل ۴ پروژه اصلی حوزه سلامت شامل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۸۴ تختخوابی امام حسین(ع) با ارزش فعلی ۱۰۰۰ میلیارد تومان می باشد.

*فاز نخست ساختمان دیالیز مرکزی شرق فارس

رضاییان ادامه داد: در این راستا فاز اول ۲۰ تخت از ۴۲ تخت ساختمان دیالیز مرکزی شهرستان نیز با ارزش ۲۱ میلیارد تومان با مشارکت خیرین سلامت و بنیاد علوی افتتاح خواهد شد.

*بهره برداری از ساختمان مرکزی سلامتکده و دانشکده طب ایرانی

او تصریح کرد: ساختمان مرکزی سلامتکده و دانشکده طب ایرانی نیز با ارزش ۲۸ میلیارد تومان جزو پروژه های مذکور می باشد.

*بهره برداری از ساختمان مرکزی معاونت بهداشت

رضاییان در عین حال از افتتاح ساختمان مرکزی معاونت بهداشت، مرکز آموزش بهورزی و زنجیره سرما دانشگاه با ارزش ۷۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پروژه ها آماده بهره برداری و افتتاح با حضور ریاست محترم جمهور و هیات دولت به استان فارس می باشد.

*بهره برداری از ۲ پایگاه اورژانس در فدشکویه و دشت خانگلی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا تصریح کرد: علاوه بر آن ۲ طرح دیگر شامل دو پایگاه اورژانس ۱۱۵ با ارزش ۵ میلیارد تومان در فدشکویه و دشت خانگلی هم آماده افتتاح می باشد.

*معرفی مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی ۱۸۴ تختخوابی امام حسین(ع) شهرستان فسا

رضائیان در ادامه به معرفی اجمالی مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی ۱۸۴ تختخوابی امام حسین(ع) شهرستان فسا پرداخت و گفت: عملیات عمرانی ساختمان پروژه بیمارستان آموزشی – درمانی امام حسین(ع) از سال ۱۳۸۹ و در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع با زیربنای ۱۶ هزار مترمربع آغاز گردید.

وی افزود: این بیمارستان با زیربنای ۱۵۲۰۰ مترمربع ساختمان اصلی و ۷۰۰ مترمربع ساختمان جنبی توسط وزارت مسکن و شهرسازی آغاز و در انتها توسط شرکت مادرتخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی کشور، مهندسین مشاور پایاب طرح و پیمانکاران شرکت ساختمانی ابنیه بتنی و شرکت ساختمانی ساید بتن پروژه احداث شد.

او ادامه داد: در سفر استانی مهرماه سال ۱۴۰۰ آیت الله رییسی ریاست محترم جمهوری به استان فارس، تکمیل و تجهیز بیمارستان ۱۸۴ تخت خوابی امام حسین(ع) فسا بعنوان یکی از مصوبات سفر ایشان لحاظ گردیده بود و موضوع از طریق نهاد ریاست جمهوری،استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، و وزارت بهداشت پیگیری و مراحل ارسال تجهیزات درمانی از سوی وزارت بهداشت و تخصیص اعتبار لازم جهت تجهیز این پروژه بصورت جدی پیگیری شد که در نهایت این پروژه در ۴ طبقه احداث شده و شامل: ۶ اتاق عمل و بخشهای درمانی مختلف می باشد که ارزش فعلی آن بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان می باشد.

این مقام مسوول در عین حال از پرداخت ۲۵ درصد مطالبات عملیات عمرانی ساختمانی پیمانکار و ۹۵ درصد تجهیزات در دولت مردمی سیزدهم خبر داد.
رضاییان همچنین گفت: جهت راه اندازی بیمارستان امام حسین (ع) با مجوز استخدامی دولت قبل جذب ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ انجام شد و مجددا مجوز جذب ۲۵۹ نفر جهت راه اندازی بیمارستان امام حسین (ع) در آزمون مهرماه ۱۴۰۲ منظور شده است .

به گفته رضاییان مشکلات تجهیز و راه اندازی و تخصیص نیروی انسانی بیمارستان امام حسین(ع) در دولت مردمی پیگیری و به افتتاح و خدمت رسانی نزدیک گردید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا خاطرنشان کرد: پس از ۱۲ سال انتظار ، با تامین تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز این بیمارستان و راه اندازی آن در آینده ی نزدیک، جمعیت یک میلیون نفری شرق استان فارس از خدمات درمانی بهتری بهره مند می شوند.

*بیمارستان های حضرت ولی عصر(عج) و دکتر شریعتی تعطیل نمی شوند

او در عین حال اظهار داشت: به اطلاع عموم مردم شریف شهرستان فسا میرساند هیچکدام از بخش های بستری بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و دکتر شریعتی فسا تعطیل نخواهد گردید و مقرر هست این بیمارستان بعلت نیاز شهرستان و شرق فارس بار مازاد ضریب اشغال بیمارستان های قبل را کاهش دهد نه اینکه جابجایی و حمل شبانه ای از نیرو و تجهیزات از سایر واحدها صورت پذیرد.