مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات یکی از مسیر‌های مهم در محور شیراز- بوشهر و شیراز-خوزستان، به زودی زیر بار ترافیکی می‌رود

به گزارش آینه فارس، محمودرضا طالبان، بیان داشت :عملیات اجرایی این طرح از سال ٩١ آغاز شده است و تاثیر بسزایی در محور‌های مواصلاتی شمال به جنوب استان فارس دارد.

او با بیان اینکه این طرح به زودی‌ با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسد، افزود: مرحله نهایی خط کشی این بزرگراه در حال اجرا است
مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: این پروژه به طول ۲۱ کیلومتر، دارای دو دستگاه تونل، دو دستگاه گالری و شش دستگاه پل است.

طالبان افزود: نکته مهم این طرح اختلاف هزار و ١٠٠ مترمربعی ابتدا و انتهای تونل از نظر ارتفاعی است که سختی‌های خاص خود در اجرای طرح داشته است.

او با بیان اینکه اعتبار این طرح از محل منابع اعتبارات ملی تامین شده است گفت:اعتبار به روز ساخت این طرح حدود سه هزار میلیارد تومان است.

طالبان با بیان اینکه بخش کوچکی از کار آسفالت این پروژه باقی مانده که دو سه روز آینده به اتمام می‌رسد، عنوان کرد: محور قدیم مسیر دشت ارژن به ابوالحیات، ٨۵ درصد ایمن سازی شده و با بهره بردار از پروژه بزرگراه، ترافیک مسیر قدیم به این بخش انتقال داده می‌شود تا ایمن سازی مسیر قدیم به اتمام برسد.
او همچنین با بیان اینکه تقریبا ٣۵ بزرگراه و آزادراه در فارس در دست ساخت داریم، گفت: از سال ٩۵ تا پایان سال ١۴٠٠، به طور متوسط هر سال حدود ١٠۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان به بهره برداری رسیده است و در تلاشیم تا پایان امسال ٢٠۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، شامل ۶ بزرگراه و ١۴ راه اصلی به بهره برداری برسانیم.
طالبان به آخرین وضعیت آزاد راه شیراز- اصفهان هم اشاره و با بیان اینکه مقرر شده که هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار به پروژه (تا پایان قطعه ۸) تزریق شود که تاکنون تخصیص نیافته است، افزود: چندین سفر با استاندارد در این باره به تهران داشته‌ایم.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: تلاش ما بر این است قطعه ۶ (ابتدای ایزدخواست تا تنگ خیاره) با پیشرفت ۹۰ درصدی امسال به بهره برداری برسد
او با اشاره به اینکه عملیات اجرایی قطعه ٧ هم به پیمانکار ابلاغ شده و تاکنون ٣۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در خصوص ساخت مجتمع‌های رفاهی و خدماتی، نصب تابلو‌ها ودر مسیر این آزادراه هم گفت: مشکلاتی در خصوص جانمایی وجود داشت که در جلسه‌ای با حضور استاندار برگزار و همه فرمانداری‌ها ملکف به حل مشکلات مجتمع‌های رفاهی شدند.

او به پروژه راه آهن شیراز-گل گلهر هم اشاره و با بیان اینکه این پروژه در دو موضوع مورد بحث است، گفت: یکی انتقال منطقه نفتی به گازی کشور و دیگری ارتباط گل گلهر به اهواز که به دلیل عدم پیگیری‌ها طی سال‌های گذشته بی نتیجه مانده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه شروع این پروژه در دست اقدام است، عنوان کرد: این پروژه برای سه استان خوزستان، کرمان و فارس، پرورژه‌ای مهم است و در همین راستا تلاش کردیم تا بتوانیم در بودجه ١۴٠٢ کشور این پروژه تامین اعتبار شود