مدیرکل سازمان صمت فارس گفت: ۱۳ طرح صنعتی و معدنی در استان با هزینه ۲۴ هزار و ۹۵۰میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۶۹۲ نفر آماده بهره برداری است

بهره‌برداری از ۱۳ طرح صنعتی و معدنی در فارس

به گزارش آینه فارس،حمیدرضا ایزدی استان فارس را مستعد ایجاد صنایع بزرگ و مادر دانست و گفت: سال گذشته ۱۸۲۰ جواز تأسیس واحدهای صنعتی صادر شد؛ حال آنکه پیش‌بینی ۱۲۰۰ مورد بود.
ایزدی گفت: فارس با ۴۲۹۴ فقره پروانه صنعتی، در رتبه ۵ کشور و به لحاظ تعداد اشتغال صنایع با ۱۰۳ هزار و ۹۰۸ شاغل به‌کار، در رتبه نهم کشور است؛ از طرفی به لحاظ تعداد جواز تاسیس صادره، فارس رتبه اول را دارد که نشان از تمایل سرمایه‌گذاران به این استان است.
به گفته او، تاکنون چهار هزار و ۳۰۳ جواز تاسیس با پیشرفت فیزیکی مختلف و ۷۰۵ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در فارس صادر و ۹۴۵۰ فرصت اشتغال در معادن این استان ایجاد شده است.

او با بیان اینکه در این استان ۱۲۰۲ کارت بازرگانی صادر شده است، گفت: سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۵۲ میلیون دلار کالای تولیدی صادر شد و میزان واردات از گمرکات استان ۱۸۱ میلیون دلار بوده است که اغلب تجهیزات و دستگاه های خطوط تولید بوده است.
ایزدی با بیان اینکه در فارس ۱۷۸ هزار و ۹۸۰ پروانه کسب صادر شده است، افزود: سهم اشتغال در بخش اصناف ۴۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر بوده و این رقم به جز میانگین حساب شده در فروشگاه‌ها است