در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند: کشف کامیون مسروقه در فسا/اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي محله محور در "ممسنی/سرقت موتورسیکلت درگناوه وکشف دراقلید

۲ کشته و ۳ مصدوم در تصادف جنوب فارس
تصادف در شهرستان مهر ۲ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت.
به گزارش آینه فارس، براثر تصادف رخ به رخ یک دستگاه پژو سواری با یک دستگاه سمند سواری در کیلومتر یک جاده وراوی خوزی راننده هر دو خودروبه علت شدت جراحات وارده جان باختند.

در این حادثه سه نفر سرنشین مصدوم و برای دریافت خدمات درمانی با آمبولانس اورژانس جاده‌ای بخش وراوی، به بیمارستان حاج محمود حاج حیدر شهرستان لامرد منتقل شدند.

علت حادثه در دست بررسی است.

دستگیری قاچاقچی و کشف ۲۰۰ کیلو تریاک در “داراب”

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو در شهرستان “داراب” خبر داد.
به گزارش آینه فارس، سردار “رهام‌بخش حبیبی” ، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران ایست و بازرسی “قلاتویه” داراب به همراه کارکنان یگان تکاوری حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “بندرعباس-شیراز” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.
وی افزود: راننده قاچاقچی بدون توجه به ایست پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف کنند، بیان کرد‌: در بازرسی از سواری پژو ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.
سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه در این خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.

عملیات مشترک پلیس اصفهان و لارستان و کشف ۳۰ کیلو شیشه و هروئین

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری تارا و کشف بیش از ۳۰ کیلو گرم مواد مخدر صنعتی(شیشه و هروئین) در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌ اصفهان و لارستان خبر داد.
به گزارش آینه فارس، سردار “یوسف ملک‌زاده” ، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “اصفهان” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری تارا در محور مواصلاتی “بندرعباس-شیراز” در حال انتقال یک محموله مواد مخدر است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس لارستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان لارستان پس از هماهنگی با مرجع قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند سواری تارا را شناسایی و آن را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کنند.
جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این سواری ۲۵ کیلو و ۴۵۰ گرم شیشه و ۴ کیلو و ۹۰۰ گرم هروئین (در مجموع ۳۰ کیلو و ۳۵۰ گرم مواد مخدر) که به صورت کاملا حرفه‌ای جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.
سردار “ملک‌زاده” با اشاره به اینکه در این خصوص راننده و ۲ سرنشین دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از مردم خواست هرگونه مورد مشکوک را سریعا به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع و پلیس را در مبارزه با سودا گران مرگ یاری رسانند.

جلوگیری از خروج ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در لارستان

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی در بازرسی از یک دستگاه تریلر خبر داد.
به گزارش آینه فارس، سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” ، بیان داشت : در ادامه طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی، ماموران انتظامی لارستان روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی به عمل آمده از این کامیون ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و فاقد مجوز کشف و در این رابطه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
سرهنگ “یوسفی” خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست که به منظور مشارکت در این امر، هرگونه اخبار و اطلاعات از فعالیت قاچاقچیان را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

کشف ۲۲ میلیارد ماینر قاچاق در “سروستان”

سرهنگ “آرش بخشایی‌مطلق” فرمانده انتظامی سروستان از کشف ۱۱۰ دستگاه ارز دیجیتال و فن مربوطه قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در بازرسی از یک کارگاه خبر داد.
به گزارش آینه فارس، سرهنگ “آرش بخشایی‌مطلق” اظهار داشت: در راستای اجرای طرح برخورد با
قاچاق دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال، ماموران پلیس آگاهی سروستان از وجود تعداد زیادی این دستگاه‌ها در یک کارگاه پسته خشک‌کنی در یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن کارگاه،۱۱۰ دستگاه ارز دیجیتال و فن مربوطه قاچاق را کشف کردند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی سروستان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان مربوطه، ارزش دستگاه‌های مکشوفه ۲۲ میلیارد ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست برای کمک به اقتصاد جامعه، در صورت اطلاع از اینگونه موارد، موضوع را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارق قطعات خودرو با ۶۰ فقره سرقت در “شیراز”

سرهنگ “فرج شجاعی”فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق محتویات و قطعات خودرو و اماکن خصوصی و کشف ۶۰ فقره سرقت خبر داد.
به گزارش آینه فارس، سرهنگ “فرج شجاعی”، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در شهرستان شیراز، موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی “پایگاه تجسس و کلانتری ۳۷ بهارستان” قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق حرفه‌ای‌ و ۴ نفر خریدار اموال مسروقه را شناسایی و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی به عمل آمده به ۶۰ فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو و اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری اموال مسروقه از قبیل موتور برق، موتور کولر، کابل برق، ابزار آلات، دوچرخه و … کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان تحویل مرجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید جدا اجتناب کنند و از پارک کردن وسایط نقلیه در مکان‌های خلوت که فاقد روشنایی کافی است پرهیز کنند.

کشف کامیون مسروقه در فسا/ اقدام به موقع پلیس، مالخر هم ناکام گذاشت

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری سارق کامیون بنز و مالخر قظعات، ساعاتی پس از سرقت خبر داد.
به گزارش آینه فارس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” ، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه فردی به پلیس مبنی بر سرقت کامیون بنز در یکی از محلات شهرستان فسا، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۲ پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: افسران پلیس موفق شدند با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات تخصصی، سارق را ساعاتی پس از سرقت شناسایی و دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه موفق شدند مالخر را هم حین باز کردن قطعات کامیون دستگیر کنند، گفت: کامیون به
پارکینگ منتقل و سارق و مالخر با پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

سرقت موتورسیکلت درگناوه وکشف دراقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.
به گزارش آینه فارس، سرهنگ “مراد صارمی” بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی هدفمند به یک دستگاه موتورسیکلت که کنار خیابان پارک و پلاک آن دست نویس و شماره آن مخدوش بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از استعلام اولیه مطلع شدند که موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت از گناوه دارد.
فرمانده انتظامی اقلید خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور در “ممسنی”

فرمانده انتظامی ممسنی در تشریح عملکرد پلیس طی ۱۴ روز گذشته از کشف ۳۷ فقره سرقت و دستگیری ۳ سارق خبر داد.
به گزارش آینه فارس، سرهنگ “محمد نیکبخت” ،  اظهار داشت : پلیس شهرستان ممسنی با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: مامورین پلیس طی دو هفته اول تیر ماه سال جاری، ۳ سارق را دستگیر و ۳۷ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، شیرآلات و لوله، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات و دوچرخه را کشف کردند.
فرمانده انتظامی ممسنی اعلام داشت: دستگیری و جمع‌آوری ۳۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد، توقیف ۱۵دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد پلاک و دستور قضایی و پلمب ۱۰ مغازه از نتایج این طرح‌ها بود.
این مقام انتظامی با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت: تلفن۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان  عزیز می‌باشد