در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند «مهلت ثبت‌نام جاماندگان یارانه‌ها چند روز است؟» / «رئیسی: ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی روحیه جهادی می‌خواهد» / «قربانیان سوپ‌های لاکچری؛ کشف لاشه ۸ هزار کوسه در چابهار!» / «انتقاد مشاور سابق احمدی‌نژاد از دولت رئیسی» و ... را می‌خوانید.

نخستین اظهارات اصغر فرهادی درباره اتهام سرقت هنری‌اش
اصغر فرهادی برای اولین بار در انظار عمومی درباره اتهام سرقت هنری فیلم «قهرمان» صحبت کرد و این موضوع را به شدت تکذیب کرد. اصغر فرهادی در کنفرانس مطبوعاتی امروز جشنواره در این باره گفت: من هیچ وقت مستقیم در این مورد صحبت نکرده ام. بسیاری از اطلاعات منتشره رسانه‌ها که شما گرفته اید، اطلاعات نادرست بود و بعدا اصلاح شد؛ بنابراین فکر می‌کنم باید با توجه به اطلاعات صحیح، وضعیت را تصحیح کنیم.

 

نامه پرویز پرستویی به رهبر انقلاب درباره وضعیت معیشتی
پرویز پرستویی با انتشار یادداشتی خطاب به رهبری به بیان نکاتی درباره سفرش به آمریکا و اوضاع معیشتی این روزهای مردم پرداخت. در بخشی از این نامه آمده است: بنده همه توهین ها و فحاشی و هتک حرمت را از جانب عده ای که به دروغ خود را مدافع مردم می‌دانند به تن می خرم؛ اما حرف اصلی ام این است، باور دارم که مملکت ما از ثروت خوبی برخوردار است. ما فقیر نیستیم. ما ندار نیستیم. ما کشور ثروتمندی هستیم، حتی اگر تا ابد در تحریم بمانیم. بزرگترین ثروت این مملکت مردم هستند که همیشه مدارا کرده اند و ایستادگی، و هیچ وقت پشت به دولت و دولت هایی که آمدند و رفتند و هستند نکرده اند.
حال روا نیست معلم بجای بودن در مدرسه در خیابان ها از نداری شعار من رفاه ندارم بدهد. روا نیست مردم از نداری و تنگدستی در خیابانها گاز اشک آور بخورند و گلوله مردم پول ندارند. توان خرید مرغ و ماکارونی و روغن ندارند. سفره هایشان خالی است. شرمنده زن و بچه هایشان هستند. جای مردم در کنار خانواده است نه زندان آن هم به خاطر نبود معاش. قسم به خون پاک شهدا. قسم به زخم های پینه بسته جانبازان. قسم به قلب پاک مردم. حاضرم مرا در میدان بزرگ شهر به دار آویزند، ولی مردم آبرو دار ایران زمین رفاه داشته باشند. مردم دلشکسته اند. از شما خواهانم حکم رفاه ملت را امضا کنید.

 

نماینده مجلس: اصلاح ساختار اقتصادی با روش فعلی دور از ذهن است
معین‌الدین سعیدی  درباره اصلاح نظام پرداخت یارانه و اعتراضاتی که در خصوص این اقدامات به وجود آمده است، گفت: بر خلاف آنچه گفته شد به ۹ دهک یارانه پرداخت شده عملاً این اتفاق نیفتاده است و مردم در این زمینه به شدت مشکل دارند، حال امیدوارم در بحث بن‌کارت‌ها و کالابرگ‌های الکترونیکی چنین اتفاقی رخ ندهد. وی خاطرنشان کرد: ما همگی باید به دولت برای اصلاح ساختار اقتصادی کمک کنیم؛ اما اصلاح ساختار اقتصادی با این روش بسیار دور از ذهن است. سعیدی درباره این‌که چه نظارتی می‌تواند بر دادن «بن‌کارت‌های الکترونیکی» صورت گیرد تا سرنوشتی همچون سهام عدالت و یا یارانه کمک معیشتی پیدا نکند، گفت: درحال حاضر بر خلاف آنچه از سوی دولت مطرح می‌شود مبنی بر پرداخت یارانه معیشتی به ۹ دهک از جامعه این اتفاق عملاً نیفتاده است و بسیاری از افراد واجد شرایط، یارانه دریافت نکرده‌اند و این نگرانی وجود دارد که همین اتفاق برای کالابرگ الکترونیک رخ دهد.

قربانیان سوپ‌های لاکچری؛ کشف لاشه ۸ هزار کوسه در چابهار!
حدود ۷۰ گونه کوسه‌ماهی در آب‌های ایران زیست می‌کنند که جزو گونه‌های در خطر انقراضند، اما سالانه شمار زیادی از آنها به علت تمایل برخی انسان‌ها به سوپ باله کوسه و همچنین مصارف بهداشتی و پزشکی صید می‌شوند که تازه‌ترین آن، کشف لاشه ۸ هزار کوسه و هزاران باله در چابهار است. افراد سودجو این حیوانات را شکار می کنند و زنده زنده باله‌ها را می‌برند و دوباره در دریا رها می‌کنند که این موجب مرگ آنها می شود. البته عده ای هم لاشه کوسه ها را به عنوان ماهیان گوشتی یا تون در بازارهای مختلف به فروش می رسانند./ایرنا

گزارش کشف حجاب در خودرو ملزم به داشتن سند تصویری شد
سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی درباره ایرادات طرح ناظر و ارسال پیامک‌های اشتباه کشف حجاب، اظهار کرد: برابر ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کشف حجاب جرم مشهود شناخته است. وی ادامه داد: جدا از موازین شرعی که کشف حجاب باعث ناراحتی امت حزب الله و مردم شده است، عمل غیر قانونی در ملاعام و منظر عمومی تلقی می‌شود به همین دلیل پلیس با افرادی که کشف حجاب کنند برخورد و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد. سردار حاجیان بیان کرد: طرح ناظر پلیس نیز در همین راستاست، افرادی که در خودروهایشان کشف حجاب کرده و تردد در شهر داشته باشند پلاک خودرو به عنوان موضوع کشف حجاب ثبت می‌شود. سخنگوی فراجا با اشاره به ثبت پیامک‌های اشتباه کشف حجاب و ایرادات این طرح، تصریح کرد: تمامی ایرادات از طرف سامانه ناظر نیست؛ در برخی موارد مالک، خودرو خود به فرد دیگری قرض داده است و آن فرد در خودرو کشف حجاب کرده است، اما ما صاحب پلاک را می‌شناسیم، به همین دلیل افراد موجهی مراجعه می‌کردند و می‌گفتند کشف حجاب نکردم، درحالی که خودرو وی دست فرد دیگری بوده و کشف حجاب صورت گرفته است. وی خاطرنشان کرد: سیستم طرح ناظر، دو ماه پیش مجدد مورد بازبینی قرار گرفت تا اشتباهات به حداقل برسد و درحال حاضر اشتباهات بسیار کم شده است، جدیدا از کشف حجاب در خودرو و خود پلاک عکس گرفته و ارسال می‌شود، پیش از این عکسبرداری صورت نمی‌گرفت.

 

اعتراض تندِ شهاب حسینی به گرانی‌ها
شهاب حسینی، با انتشار پستی در اینستاگرام مشکلات معیشتی در جامعه را نکوهش کرد و نوشت از هر دری که فقر وارد شود، ایمان خارج می‌شود. سیدشهاب الدین حسینی، بازیگر، تهیه‌کننده و مجری سینما و تلویزیون در پی انتقاد به گرانی‌های موجود در جامعه، پستی را در صفحه رسمی فعالیت‌های کاری خود، منتشر کرد. او در این پست نوشت: از دری که فقر داخل شود، ایمان خارج می‌شود. بیش از چهار دهه است که توجه به حفظ ایمان مردم در راس تمام امور مملکت بوده؛ غافل از اینکه فقر، تنگ‌دستی و شرمساری سرپرستان خانواده در برابر سفره‌های هر روز بی‌رونق‌تر و چشمان منتظر و حسرت زده فرزندان، بسیار بیش از شیطان رجیم، هر روز ایمان مردم را به یغما می‌برد. آیا واقعا زمان پاسخگویی به صدای دردمند این مردم به قول خودتان همیشه در صحنه فرا نرسیده؟

 

مخبر: هیچ مشکلی در فراوانی و ذخایر کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد
محمد مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش های وزرای صمت و جهاد کشاورزی از میزان ذخایر کالاهای اساسی گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد و محدودیتی متوجه فراوانی کالاهای اساسی نیست. معاون اول رییس‌جمهوری افزود: با تلاش‌های جدی دولت، دغدغه‌ای برای تأمین نیازهای مردم کشور وجود ندارد و با اینکه امروز شاهد کمبود کالاهای اساسی و گرانی در برخی کشورها هستیم، مردم ایران دغدغه‌ای در خصوص فراوانی کالا ندارند. وزرای صمت و جهاد کشاورزی نیز در این جلسه از حل مشکلات تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز مردم نظیر روغن، مرغ و تخم مرغ خبر دادند و گزارشی از برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای جوجه‌ریزی و تأمین مرغ و تخم مرغ در ماه‌های آتی ارائه کردند. وزیر کشور نیز گزارشی از بررسی مشکلات برخی نانوایی‌ها و مذاکره با اتحادیه نانوایان ارائه کرد و از اتخاذ راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات نانوایان  و مرتفع‌شدن تشکیل صف در نانوایی ها خبر داد.

 

دبیر ستاد امر به معروف: ۴۱ درصد افرادی که در حوزه حجاب و عفاف توبیخ شده‌اند، از نهادهای دولتی و حکومتی بودند
هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: طبق آمارهای ارسالی از نیروی انتظامی ۴۱ درصد افرادی که در حوزه حجاب و عفاف توبیخ شده‌اند، از نهادهای دولتی و حکومتی بودند که این مساله نشان می‌دهد که رسیدگی به مساله حجاب و عفاف باید از نهادهای دولتی آغاز شود. ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده پذیرش نظرات دلسوزان در رابطه با طرح جامع عفاف و حجاب است./تسنیم

 

چرا ایران ابتکار آبه شینزو را نپذیرفت؟
عباس عراقچی عصر روز دوشنبه در نشست مجازی ژاپن و بحران اوکراین که به همت دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، درباره تاثیر فشار خارجی بر روابط ایران و ژاپن گفت: طبق تجربه می‌گویم که در رابطه ایران و ژاپن این فشار خارجی همواره یا حداقل در دوره معاصر به خصوص در بحث تحریم‌ها وجود داشته است. عامل اصلی کاهش روابط ایران با ژاپن بحث فشار خارجی امریکاست که شرح آن مفصل است. زمانی که من سفیر ایران در ژاپن بودم، روزانه شاهد این اعمال فشارها بر توکیو بودم و اکنون هم که تحولات دوجانبه را دنبال می‌کنم، روشن است که در هر موردی که به ایران مربوط می‌شود دیدگاه‌های امریکایی‌ها مدنظر ژاپنی‌ها قرار می‌گیرد و بدون آن کاری را پیش نمی‌برند. در این مسائل توجه به نظر امریکا برای ژاپنی‌ها بسیار مهم است و البته در مقاطعی هم سعی کردند با ارائه پیشنهادهایی به حل و فصل اختلاف‌ها میان تهران و واشنگتن کمک کنند. در آخرین مورد که همه شاهد آن بودید در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و اوج بحران میان ایران و امریکا، آبه شینزو همراه با ابتکاری برای کاهش تنش به تهران آمد. موضع دولت ایران در آن زمان این بود که ما از حسن‌نیت ژاپن قدردانی می‌کنیم اما نوع پیشنهاد تامین‌کننده منافع ایران نبود و لذا مورد پذیرش واقع نشد. پس از آن هم حسن روحانی، رییس‌جمهور وقت سفری به توکیو داشت. فشار خارجی بر ژاپن در رابطه با تهران وجود دارد اما تمایل قلبی ژاپنی‌ها این است که این فشار نباشد.

 

انتقاد مشاور سابق احمدی‌نژاد از دولت رئیسی
عبدالرضا داوری، فعال سیاسی و از مشاوران سابق احمدی‌نژاد با انتشار توییتی نوشت: از عجایب حکمرانی در دولت #رییسی اینکه، می توان نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین را افتتاح کرد، بدون آنکه حتی یک نفر از بانوان در افتتاحیه حاضر باشند!

 

امام جمعه ارومیه: پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی مسئولان مطالبه گری نیست
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: گیر دادن بی مورد به مسئولان و پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی افراد مطالبه گری نیست، نباید این موارد با مطالبه گری اشتباه گرفته شود. شخصیت حقیقی و حیثیت خانوادگی یک مسئول را نباید به مفهوم مطالبه گری ارتباط داد. این نوع رفتارها به معنای تفتیش در زندگی و حریم خصوصی است و باید از این نوع نگاه و رفتار خودداری کرد. وی ادامه داد: برخی با این استدالال که مردم باید همه چیز را بدانند نسبت به انتقال هر مطلبی به عموم اقدام می‌کنند. این اقدام نادرست و غیرمنطقی است، به عنوان مثال اینکه مردم تصاویر یک تصادف وحشتناک را ببینید بر اساس کدام منطق است؟ چرا مردم باید چنین مواردی را ببینند؟ این نمایش تصاویر و خدشه دار کردن اذهان و قلوب مردم چه تاثیری بر زندگی عمومی دارد؟ در این موارد باید دقت کافی شود که مردم نیاز نیست هر چیزی را بدانند بلکه باید آنچه در جامعه نیاز است را بدانند و از آن مطلع باشند. حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: در موضوع دانشگاه‌ها و بهره گیری از ظرفیت دانشجویان در مباحث اجتماعی، مسئولان و مدیران دانشگاهی باید دقت نظر جدی داشته باشند. هر دانشجو برای ایجاد شغل و نیز آغاز فعالیت کاری خود برنامه داشته باشد. این نگاه و تفکر باید از طرف مسئولان دانشگاهی تزریق شده و در راستای عمل به وظیفه خطیر دانشگاه‌ها در مسیر ساخت جامعه مبتنی بر توان بومی گام بردارند.

 

جزئیات دیدار وزیر خارجه با رئیس جدید امارات؛ پذیرش دعوت برای سفر به ایران
یکی از اعضای تیم ایرانی حاضر در دیدار وزیر امور خارجه با رئیس جدید دولت امارات، جزئیاتی از این دیدار را مطرح کرد.حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه روز گذشته برای ابراز تسلیت در مراسم درگذشت رییس فقید امارات متحده عربی به ابوظبی سفر کرد. وزیر خارجه در این سفر با محمد بن زاید رئیس جدید امارات درباره مسائل مشترک به گفت‌وگو پرداخت. جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای تیم همراه وزیر امور خارجه در سفر به امارات با اشاره به دیدار دو جانبه امیرعبداللهیان و محمد بن زاید، اظهار داشت: وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس جدید دولت امارات متحده عربی تاکید بر گشودن فصل تازه ای در روابط بین دو کشور داشت.

وی افزود: محمد بن زاید از این موضوع استقبال کرد و بیان داشت که امارات نیز تمام ظرفیت های خود را در جهت ارتقای روابط بین دو کشور به کار خواهد گرفت. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: همچنین در این دیدار بر خروج نیروهای خارجی از منطقه تاکید شد و تیم ایرانی به تیم اماراتی بیان داشت که همچون گذشته نیروهای بیگانه از منطقه خارج خواهند شد و آنچه در اینجا می ماند ایران و امارات و سایر کشورهای منطقه هستند. کریمی قدوسی افزود: سپس محمد بن زاید به وزیر امور خارجه دولت امارات دستور داد تا جلساتی با تیم سیاست خارجی ایران در رابطه با مسائل مختلف آغاز کند و همچنین تاکید داشت که اگر در موضوعاتی پیشرفتی مشاهده نشود، مستقیم بر آن موضوع ورود پیدا خواهم کرد.وی تاکید کرد: محمد بن زاید از دعوت رئیس جمهور کشورمان برای سفر به ایران استقبال و اعلام آمادگی کرد در اولین فرصت به ایران سفر کند.

 

شاخص بورس با عبور از دست‌انداز‏‏‏‏‏‌ها به کانال بالاتر رسید
شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲۲۲۵ واحدی معادل ۱.۴۰ درصد، به یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۶۹  واحدی به ۲۱ هزار و ۶۸۹ واحد رسید.

جدیدترین خبر برای جاماندگان سهام عدالت
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس تکلیف قانون بودجه سهام عدالت جاماندگان تا پایان سال اختصاص می‌یابد. قربان‌زاده امروز در نشست خبری نخستین رویداد خصوصی‌سازی و بررسی ۲۰ سال خصوصی‌سازی در ایران در مورد اینکه آیا از ۳۰۰ شرکت دولتی که باقی مانده، امکان اختصاص سهام به جاماندگان از آن‌ها وجود دارد، گفت: بر اساس تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت امسال مکلف شده است به اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی سهام عدالت اختصاص دهد همچنین افراد واجد شرایط مطابق قانون سیاست‌های اجرای اصل ۴۴ به ویژه در ماده ۳۴ این قانون باید سهام عدالت اختصاص داده شود.

 

رئیسی: ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی روحیه جهادی می‌خواهد
رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه دولت سیزدهم برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی نیازمند جدیت و اهتمام همه اجزای دولت است، تصریح کرد: کسانی باید مسئول عمل به این وعده شوند که از روحیه انقلابی و جهادی برخوردار باشند؛ کسانی که به هر دلیل نمی‌توانند یا خدای ناکرده نمی‌خواهند، این برنامه عملیاتی شود، قطعا برای اجرای این برنامه مضر بوده و باید کنار گذاشته شوند.
ایلان ماسک: اقتصاد آمریکا وارد یک رکود شده است
ایلان ماسک که هم اکنون از سوی نشریه فوربس ثروتمندترین فرد جهان معرفی شده، شب گذشته گفت که به احتمال زیاد اقتصاد آمریکا وارد رکودی شده که یک سال تا ۱۸ ماه زمان خواهد برد. وی طی سخنانی در میامی بیچ آمریکا تاکید کرد که احتمالا مردم آمریکا روز‌های سختی پیش روی خواهند داشت که ممکن است ۱۲ تا ۱۸ ماه به طول بینجامد. وی نسبت به سیاست دولت آمریکا در چاپ حجم زیاد پول انتقاد کرد. پولدارترین فرد جهان تأکید کرد: دولت کنونی آمریکا به نظر نمی‌رسد که خیلی کار انجام داده باشد. در دولت قبلی اگر ترامپ را کنار بگذاریم، افراد زیادی در دولت بودند که در انجام کار‌ها اثرگذار بودند.

 

پایان رسیدگی به تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ۲ ماه آینده
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: رسیدگی به تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومان یکی از بزرگترین پرونده‌های در دستور کار دیوان محاسبات است و افراد مختلفی همچون وزرای مربوطه و مقامات بالاتر در این زمینه مورد سوال قرار گرفتند و دفاعیاتی نیز داشته‌اند و هر یک نیز گفتند که این اقدامات با دستور مقامات بالاتر انجام شده و این مسائل در حال بررسی است. البته تلاش کردیم این اقدامات موجب به هم ریختگی بازار ارز نشود، ولی یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های در حال بررسی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی است. حجم بالای پرونده‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی به منزله این نیست که همه تخصیص‌ها اشکال داشته است زیرا بخشی از کالاهای اساسی که تهیه شده از محل همین تخصیص ارز بوده است. تمرکز دیوان محاسبات بیشتر بر مبالغ کلانی است که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اختصاص یافته است. رسیدگی به پرونده تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و هم اکنون در دادسراست. تعداد افراد و بانک‌ها و افراد دستوردهنده زیاد است و اینکه کدام‌یک اشکال داشته و کدام‌یک اشکال نداشته در حال بررسی است.

 

میرکاظمی: تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از آرد و روغن یارانه‌ای ایران ارتزاق می‌کردند
معاون رئیس‌جمهور درباره موضوع ارز ترجیحی و دلایل تغییر شیوه پرداخت آن متذکر شد: قاچاق کالا‌هایی که ارز ترجیحی می‌گرفتند بسیار بالا بود به‌طوری‌که گاهی کشور‌های همسایه تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از دارو، روغن و آرد مشمول ارز ترجیحی ارتزاق می‌کردند و از زمانی که شیوه پرداخت عوض شده است قیمت این‌ها در کشور‌های همسایه افزایش پیدا کرده است. میرکاظمی با ابراز اینکه اثربخشی ارز ترجیحی بسیار پایین بوده است ادامه داد: ارز ترجیحی بزرگ‌ترین ضربه را به تولید کشور زد، چون هیچ فعال اقتصادی نمی‌توانست با دریافت‌کنندگان ارز ترجیحی رقابت کند. به‌گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه ظرفیت‌های قانونی بودجه ۱۴۰۱ اجازه ادامه پرداخت ارز ترجیحی تا چند ماه را می‌داد و از منظر قانونی هم دولت ناگزیر به اجرای این جراحی اقتصادی بوده است.

 

منتظر کاهش نرخ تخم‌مرغ در بازار باشید
فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جلسه کمیته نرخ‌گذاری کالاهای اساسی در عصر امروز گفت: در این جلسه مقرر شد برای فردا (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت) قیمت تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار با کاهش حدود ۴ هزار تومان با قیمت ۶۶ تا ۶۷ هزار تومان به فروش برسد. وی از حدود ۸۴ تن موجودی تخم‌مرغ خبر داد و تأکید کرد: در تأمین مرغ و تخم‌مرغ کمبودی نداریم. مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: هم‌اکنون مرغ در میادین میوه و تره‌بار با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

 

مهلت ثبت‌نام جاماندگان یارانه‌ها چند روز است؟
سخنگوی سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها در ارتباط زنده خبری با شبکه یک سیما اعلام کرد: ثبت‌نام از جاماندگان هدفمندی یارانه‌ها از امروز باز شده که به مدت شش روز مهلت وجود دارد و متقاضیان جامانده یارانه‌ها می‌توانند در سامانه هدفمندی به نشانی https://sso.my.gov.ir/login ثبت‌نام کرده و اطلاعات خود را وارد کنند. وی افزود: اطلاعات دریافت شده متقاضیان را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع می‌دهیم و آنها بر اساس شاخص‌هایی که در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان دارند، بررسی و دهک درآمدی افراد را بر اساس اطلاعات مشخص می‌کنند.

بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان از روسیه رفت
مک‌دونالد، بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان اعلام کرد که پس از سی سال فعالیت رستوران‌های خود در این کشور، پس از درگیری میان مسکو و اوکراین، از بازار روسیه خارج خواهد شد. مک‌دونالد، در ماه مارس، تمام رستوران‌های خود را در روسیه، از جمله فروشگاه میدان پوشکین را تعطیل کرد. مک دونالد در حال پیگیری فروش کل مجموعه رستوران‌های خود به یک خریدار محلی است و نام، لوگو، برند و منوی مک‌دونالد را حذف اما علائم تجاری خود را در روسیه حفظ خواهد کرد.