در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند وزیر صمت: خبری از قیمت‌های عجیب و غریب نیست / فارس: کاهش ۹۰۰ تومانی قیمت ارز آزاد در چند ساعت /معاون رئیس جمهور: افزایش حقوق کارمندان پلکانی است! / «روضه» مداح معروف به دلیل «مشکل امنیتی» تعطیل شد ... را می‌خوانید.

وزیر کشور: مواجهه با بدپوششی‌های نامتعارف، الزام قانونی دارد
وزیر کشور با بیان اینکه اکثریت بانوان ایرانی مقید به رعایت عفاف و حجاب هستند، اظهار کرد: عفاف و حجاب، بخش جدایی ناپذیری از هویت و فرهنگ زنان ایران است. احمد وحیدی در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت: مواجهه با بدپوششی‌های نامتعارف و عدول هنجارشکنانه از حجاب که یک ارزش دینی و ملی است، الزام قانونی دارد که در چارچوب قوانین و با روش‌های مناسب به عنوان مکمل اقدامات فرهنگ ساز صورت می‌گیرد. وی خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان فرامرزی برای مقابله با حجاب و عفاف، تلاش برای محروم کردن مردم از این سرمایه گرانبهاست. وزیر کشور تاکید کرد: در کنار وظیفه همگانی در ترویج عفاف و حجاب دستگاه‌ها نیز باید ماموریت خود را در این موضوع انجام دهند.

 

توئیت بورل بعد از گفت‌وگو با امیرعبداللهیان در اردن
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از دیدار روز سه‌شنبه با وزیر امور خارجه کشورمان در پایتخت اردن، گفت که این دیدار در بحبوحه آنچه او وخامت در روابط اتحادیه اروپا و ایران نامید، ضروری بود. جوسپ بورل که مسئولیت هماهنگی مذاکرات رفع تحریم‌ها را بر عهده دارد، با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که دو طرف در این دیدار توافق کردند کانال ارتباطی را باز نگه دارند و برجام بر اساس مذاکرات صورت گرفته در وین ازسرگرفته شود. وی در تداوم اظهارات مداخله‌جویانه مقام‌های غربی در امور داخلی ایران و ادعای مشارکت نظامی تهران و مسکو در جنگ اوکراین مدعی شد که در این جلسه، «بر ضرورت توقف فوری حمایت نظامی از روسیه و سرکوب داخلی در ایران تاکید کردم.» به گزارش ایرنا، این ملاقات در حاشیه اجلاس بغداد ۲ برگزار شد و در جریان آن که دو ساعت به طول انجامید، مهمترین موضوعات در دستورکار ایران و اتحادیه اروپا بویژه شرایط حاکم بر مذاکرات وین، مورد تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

 

عوامل حمله تروریستی ایذه دستگیر شدند
در اقدام عملیاتی مشترک وزارت اطلاعات، سپاه و فراجا دو عامل دخیل در حادثه تروریستی آبان ماه شهرستان ایذه دستگیر و دو تن دیگر کشته شدند. صادق جعفری چگنی دادستان عمومى و انقلاب مرکز استان خوزستان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: صبح امروز طى اقدام عملیاتى مشترک وزارت اطلاعات، سپاه و فراجا ۴ تن از عوامل دخیل در حادثه تروریستى آبان ماه شهرستان ایذه از جمله دو نفر از عناصر اصلى مسلح این اغتشاشات مورد ضربه قرار گرفتند. وی ادامه داد: در این درگیرى مسلحانه دو تن از متهمین دستگیر و دو تن کشته شدند. در حمله تروریستی ایذه در ۲۵ آبان ماه هفت تن به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.

 

استیضاح وزیر ورزش به بیش از ۵۰ امضا رسید
استیضاح وزیر ورزش در مجلس شورای اسلامی به بیش ۵۰ امضا رسیده است. استیضاح حمید سجادی وزیر ورزش در مجلس شورای اسلامی به بیش ۵۰ امضا رسیده است، در حالی که طبق گفته متولیان این استیضاح، این امضا‌ها در حال افزایش است. پیش از این وزیر ورزش از مجلس شورای اسلامی به علت اقناع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وی، کارت زرد دریافت کرده بود.

سردار نقدی: جراحی اقتصادی درد دارد
معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه کنار گذاشتن ارز ترجیحی، اقدامی بسیار بزرگ و مهم بود، گفت: جراحی اقتصادی درد دارد و مانند داروی تلخی ناخوشایند است، اما می‌توان گرانی‌های ناشی از آن را با تولید داخلی جبران کرد.

 

مسیح مهاجری در بیمارستان بستری شد
مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی پس از بستری شدن در بیمارستان تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفت. یک منبع آگاه به خبرنگار فرارو گفت: وی شب گذشته به علت گرفتگی رگ قلب در بیمارستان خاتم الانبیاء تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفت.

 

«روضه» مداح معروف به دلیل «مشکل امنیتی» تعطیل شد
حمید علیمی از تعطیلی روضه هایش در اصفهان و قم به دلیل مشکلات امنیتی خبر داد. حمید علیمی مداح در صفحه اینستاگرام خود مدعی شد، در تماسی اعلام شده که جلسه روضه وی به دلیل «مشکل امنیتی» کنسل شده است. علیمی نوشته است: عصر شهادت حضرت زهرا (س) در تماس تلفنی با مسئولان حسینیه اعلام شد: روضه به دلیل «مشکل امنیتی» کنسل است! در تماس با چند مسئول دلسوز پیگیر شدم. نتیجه این شد که فرمودند: امشب مراسم برگزار بشه، ولی دیگه اصفهان نمیشه روضه داشته باشی! وی در ادامه نوشته است: اطلاع دادند که اجازه روضه گرفتن در اصفهان را ندارم! اخیرا هم در شهر مقدس قم دو جلسه کنسل شد. دلیلش ظاهرا به خاطر توییت‌های این مدت است. علیمی در پایان نوشته است: برای همه مردم وطنم در این روز‌ها از درگاه الهی دلی آرام و روزگاری بی دغدغه را آرزومندم. یاعلی مدد.

 

خاندوزی: «ایران اینترنشنال» به دنبال تشدید خروج ارز از کشور است
سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر اغتشاشات بر افزایش نرخ ارز هم توضیح داد: در دولت به جمع بندی رسیده ایم که بخش زیادی از نیازهای حواله ارز کشور هم اکنون در سامانه نیما تأمین می‌شود. البته بخش کمی از تقاضای غیررسمی برای اسکناس وجود دارد که ده ها برابر کوچکتر از حجم حواله است. برخی حوادث در ماه‌های قبل در خیابان رخ داد و آن را در ادامه به فضای اقتصاد کشور کشاندند و رسانه های معاند مانند ایران اینترنشنال هم به وضوح سعی می کند به این فضا دامن بزنند تا افزایش تقاضا و خروج ارز از کشور تشدید شود. در این بین رسانه ها باید برای آرامش و شفافیت فصل کمک کنند.

 

معاون رئیس جمهور: افزایش حقوق کارمندان پلکانی است
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان را در ۱۷ بند متناسب با دستور رئیس‌جمهور در عادلانه سازی حقوق آماده و در دولت مطرح کردیم. در موضوع حقوق کارمندان طی سال آینده افزایشی اجرایی خواهد شد که موجب تورم نشود، زیرا افزایش نرخ تورم خط قرمز دولت است. افزایش حقوق پلکانی است و سه سناریو برای افزایش حقوق کارمندان در نظر گرفته‌ایم؛ سناریو اول این است که دستمزد همه کارکنان ۲۰ درصد افزایش یابد و سناریو دیگر این که متناسب با دهک‌های درآمدی در کارکنان دولت عدد ثابت را برای کارمندان در نظر بگیریم؛ طبق رقمی که در آذرماه اعلام شد. وی افزود: می خواهیم مجموع این رقم با توجه به درآمدهای دولت از ۲۰ درصد افزایش نیابد؛ اما از سوی دیگر توزیع حقوق را به نفع افرادی که درآمد کمتری دارند تغییر دهیم.

 

فارس: کاهش ۹۰۰ تومانی قیمت ارز آزاد در چند ساعت
خبرگزاری فارس نوشت: از ظهر امروز، قیمت دلار در بازار آزاد با کاهش شدید مواجه شد و در ساعات پایانی معاملات این میزان کاهش قیمت تا ۹۰۰ تومان بود. نرخ دلار در معاملات فردایی غیررسمی، پیش از ظهر امروز در کانال‌های ارائه کننده قیمت تا ۳۹۷۵۰ تومان بالا رفت و در حال حاضر هر دلار در بازار آزاد به قیمت ۳۸۸۰۰ تومان معامله می‌شود.

 

وزیر صمت: خبری از قیمت های عجیب و غریب نیست
سید رضا فاطمی امین امروز در آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی در جمع خبرنگاران در مورد قیمت لوازم خانگی، اظهار کرد: در چند ماه اخیر، شاهد ثبات قیمت در بازار لوازم خانگی بودیم و از افزایش قیمت‌های عجیب و غریب گذشته خبری نیست. وزیر صمت افزود: کاهش قیمت‌ها و هزینه‌ها نیز به افزایش تولید برمی‌گردد. در ماه‌های گذشته شاهد بودیم برخی واحدها با کاهش قیمت‌ها فروش خود را بالا بردند و در مجموع سود کردند. فاطمی امین تاکید کرد: به نظر می‌رسد در این صنعت هنوز هم جای کار برای کاهش قیمت‌ها با افزایش بهره‌وری وجود داشته باشد، اما اوضاع کنونی قیمت‌های آن که همراه با ثبات است، راضی کننده است. وی تصریح کرد: تلاش ما این است که کمک کنیم تا حد امکان مصارف ارزی این صنعت بابت واردات اجزا و قطعات تأمین شود تا تأثیر پذیری آن از التهابات ارزی به حداقل برسد.