در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

طالبان پخش موسیقی در داخل خودرو را ممنوع کرد
خبرگزاری کابل در صفحه توییتر خود نوشت: «وزارت امر به معروف و نهی از منکر در کابل به رانندگان توصیه کتبی کرده که از پخش موسیقی خودداری کنند و زنان بی‌حجاب را سوار نکنند».


نماینده حامی دولت: در رابطه با همسایگان در بهترین شرایط هستیم
جوادکریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تمجید از دولت سیزدهم گفت: روابط و مناسبات ایران با کشورهای همسایه در ماه‌های اخیر در بهترین شرایط در سال‌های اخیر قرار دارد. گفت: در ۱۲۰ روز اخیر مسائل کشور در رابطه با ترکمنستان، قرقیزستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، افغانستان و امارات حل شد و امروزه در بهترین شرایط هستیم و روز به روز هم روابط بهتر می شود. او گفت: به وزارت خارجه پیشنهاد دادم در رسانه ملی، معاون اقتصادی و دیپلماسی وزارت خارجه بعنوان نفر دوم وزارت امور خارجه با مردم صحبت کند.در دولت قبل چهره دوم سید عباس عراقچی بود عراقچی یعنی مذاکره؛ الان مذاکره چیز مهمی نیست شد که شد؛ نشد هم کارمان را انجام می دهیم.


درخواست مجردها در مسکن دولتی برخلاف وعده وزیر، رد شد
در حالی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از امکان ثبت‌نام افراد مجرد در نهضت ملی مسکن خبر داده بود که درخواست این افراد در سامانه ثمن رد می‌شود.


ایران: بازرسانِ جاسوس را نمی‌پذیریم
محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه ما هیچ رفتاری خلاف پروتکل های آژانس انجام نداده ایم گفت: آنها [بازرسان] هم باید رعایت کنند. همان چارچوب و ضوابط را باید رعایت کنند. همه جای دنیا هم همین طور است. کجا بی در و پیکر است که شما هر کاری دلتان خواست بکنید. او افزود: ما در همان چارچوب برایشان احترام قائل هستیم و بازرسانی را که از سابقه‌هایشان مشخص است که عامل سرویس‌های بیگانه هستند، نمی‌پذیریم.


انفجار اُمیکرون در ایران، ۳ هفته بعد؟
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با بیان اینکه معمولا پس از سه هفته از شروع ابتلای اولیه، سویه جدید وضعیت انفجاری خود را نشان می دهد، در عین حال گفت: به همین منظور باید در فرصتی که داریم تزریق دز سوم واکسن به سرعت انجام شود.

 بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۴۲ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و یکهزار و ۱۲۱ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۳۴۸ نفر و مجموع بیماران به ۶ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۰۵ نفر رسید.

 

قوه قضائیه: مرکز وکلا و کانون وکلا تجمیع شوند
حجت‌الاسلام مصدق معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ادامه فعالیت دو نهاد موازی مرکز وکلا و کانون وکلا را به مصلحت نمی‌دانیم، بیان کرد: ضرورت دارد دو نهاد مربوط به وکالت یعنی مرکز وکلا و کانون وکلا تجمیع شوند تا بدین واسطه قانون جامع وکالت تدوین شود؛ چرا که معطل‌های ناشی از افتراق این دو نهاد تاکنون مانع از تدوین قانون جامع وکالت شده است.