در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند اولیانوف: بن‌بستی در مذاکرات وین وجود ندارد / همتی: از تلاش‌ها برای نیل به توافق حمایت کنیم / فیسبوک و اینستاگرام ترویج خشونت علیه سربازان روسی را مجاز دانستند ... را می‌خوانید.

اعتراض در نماز جمعه امروز تهران

هنگام خطبه های کاظم صدیقی در نمازجمعه تهران، یکی از حاضران از جای خود بلند شد و با صدای بلند اعتراض کرد.صدای اعتراض وی دقیقا مشخص نبود اما برای دقایقی سخنرانی صدیقی را قطع کرد.براساس صدای پخش شده از رادیو تهران به هنگام پخش زنده، به نظر می رسد وی مشکل شخصی و مالی را مطرح کرد زیرا عدد ۲۵ میلیون تومان از فرد معترض به گوش می رسید.صدیقی هم در واکنش گفت که اجازه بدهد بعد از پایان نمازجمعه، به موضوع وی رسیدگی می کند. خطیب جمعه همچنین درخواست کرد کاری به فرد معترض نداشته باشند./عصرایران

 

فیسبوک و اینستاگرام ترویج خشونت علیه سربازان روسی را مجاز دانستند

خبرگزاری رویترز گزارش داد، فیسبوک و اینستاگرام موقت محتوایی را که خواستار خشونت علیه سربازان روسی در برخی کشور‌ها در چارچوب تهاجم به اوکراین است، مجاز می‌کنند. اندی استون، سخنگوی «شرکت متا» گفت که متا به طور موقت ممنوعیت تحریک به خشونت علیه ارتش روسیه و نه علیه غیرنظامیان روسی را لغو کرده است./باشگاه خبرنگاران

 

درخواست حسن عباسی از تیم مذاکره کننده: تبدیل کاخ سفید به حسینیه، با حجاب شدن زنانشان و پذیرفتن اسلام را روی میز بگذارید

حسن عباسی مدیر اندیشکده یقین:ملت ایران امروز باید بر روی میز مذاکره فهرست بلند بالای مطالبات خودش را بگذارد. در رأس این فهرست این است که ما باید کاخ سفید را به حسینیه بدل کنیم. دوم بر سر زنانشان حجاب می‌کنیم، سوم کلیات دین اسلام را می‌بایست بپذیرند، چهارم قانون همجنس بازی را باید ملغی و پنجم سیستم فساد را باید جمع کنند، شش اینکه امسال فرانسه تصویب کرد که محارم حتی بتوانند با هم ازدواج کنند به شرط اینکه بیش از ۱۵ سال داشته باشند باید ملغی شود زیرا جمهوری اسلامی ایران این انحطاط اخلاقی و فساد را بر نمی‌تابد./مهر

 

نسخه تازه علم الهدی برای مقابله با بدحجابی

امام جمعه شهر مشهد با بیان اینکه مقصر بی‌حجابی‌های امروز دستگاه‌های نظامی و انتظامی نیستند، تصریح کرد: فرمانده انتظامی مشهد به من می‌گوید از من می‌خواهید برای مقابله با بی‌حجابی مأمور بفرستم. مأمور من از جنس همین مردم و جوان ۲۰ ساله در اوج شهوت است که ممکن است در این مأموریت او را‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست بدهم. باید برای رفع مشکل بی‌حجابی، مردم به میدان بیایند و اعتراض کنند. به رئیس جمهور و دیگر مسئولان گفتم شما دریا را‌‌‌‌‌‌‌‌ آزاد کردید، این دریا قبلاً در اختیار نهادهای مختلف بود و این آزادسازی کار خوبی است، اما تمام فسادها و بی‌عفتی‌های سطح خیابان‌های تهران از این به بعد به شکل بدتری در ساحل دریا مشاهده خواهد شد. برای جلوگیری از آن نمی‌توان با نیروی انتظامی و سلاح سراغ آنها رفت، بلکه باید مردم وارد میدان شوند تا مانع این فسق و فجور شوند.

وی ادامه داد: برای مقابله با فساد، گشت ارشاد راه‌حل نیست و حتی کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ بدتر هم می‌کند. مقام معظم رهبری فرمان آتش به اختیار دادند، بنابراین اگر زنی در خیابان روسری خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ از سرش برداشت، باید با اعتراض مردم مواجه شود و ببیند که در میان مردم جایی ندارد. در این صورت مطمئن باشید دو روسری هم سر خواهد کرد و این همان روش امر به معروف و نهی از منکر است.

 

همتی: از تلاش‌ها برای نیل به توافق حمایت کنیم

رییس کل اسبق بانک مرکزی در توییتی نوشت: اکنون هزینه فرصت تاخیر در صادرات نفت ماهانه ۴میلیارد دلار است؛ پس از توافق حمایت کنیم.عبدالناصر همتی در توییتی نوشت: حدود ۱۰۰ روز پیش گفتم: با برگشت دیرهنگام به مذاکرات برجام، بیش از این فرصت رشد اقتصادی را با “مذاکره از طریق ۵ واسطه ناهمگون و ذینفع” از دست ندهید.وی عنوان کرد: با قیمت فعلی نفت، هزینه فرصت صرفا تاخیر در افزایش صادرات نفت خام، ماهانه ۴ میلیارد دلار است! از تلاش‌ها برای رسیدن به توافق حمایت کنیم.

 

امام جمعه تهران: اوکراین در مساله هواپیما با ما جفا کرد

امام جمعه موقت تهران درباره جنگ روسیه و اوکراین گفت: این جنگ و لجن پرانی بوق‌های غرب و برخی از وابستگان ایرانی‌شان در این مساله، انگشت اتهام برای نظام اسلامی ایران باز و ابهاماتی ایجاد کردند. ایران از منظر مبنای انقلابی و دینی خود حامی مظلوم و طرفدار حق علیه باطل است.وی ادامه داد: اگر ایران در سوریه و لبنان حضور می‌یابد و برابر فلسطین مظلوم حامی قدرتمند به حساب می‌آید، برای این است که جنگ اسرائیل و فلسطین و جنگ یمن و ائتلاف، جنگ حق و باطل است.امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اما در اوکراین دنیای غرب در زمان شوروی وقتی دو آلمان شرقی و غربی را خواستند یکی کنند که عقب نشینی شوروی را لازم داشت تعهد دادند ناتو را گسترش ندهند و به این تعهد عمل نکردند. همچنان در کشورهای مختلف پایگاه نظامی به وجود آوردند. لهستان و چکسلواکی عهدشکنی کردند و به ناتو ملحق شدند و تا مرز روسیه آمدند و تهدید کردند. وی با تاکید بر اینکه ما با جنگ و تخریب زیرساخت ها و کشتار مخالف هستیم، خاطرنشان کرد: اما جنگ روسیه با اوکراین در تضاد منافع است. اوکراین هم در مساله هواپیما با ما جفا و از فرصت به نفع آمریکا سوء استفاده می‌کرد.

 

چین: امیدواریم مذاکرات ظرف چند روز آینده از سر گرفته شود

مذاکره کننده چین در مذاکرات وین گفت: متن نهایی توافق هسته‌ای تقریبا آماده است و امیدواریم ظرف چند روز آینده مذاکرات را از سر بگیریم، البته این متن نیاز به بررسی نهایی دارد و کار برای تکمیل آن ادامه خواهد داشت.همچنین یک مقام اروپایی با بیان اینکه دو یا سه مسأله همچنان در پیش نویس توافق هسته‌ای باقی مانده، به رویترز گفت:در حال حاضر در مذاکرات وین بحثی درباره اینکه کدام تحریم‌ها علیه ایران بایستی رفع شوند وجود ندارد، بلکه بحث‌ها در خصوص چگونگی رفع آن است.

 

اولیانوف: بن‌بستی در مذاکرات وین وجود ندارد

بعد از اعلام ایجاد وقفه در مذاکرات وین، نماینده روسیه در مذاکرات به خبرنگاران گفت: اطلاعی از وجود هیچ‌ بن‌بستی ندارم و تماس‌ها ادامه می‌یابد.«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین در جمع خبرنگاران ضمن بیان این که اطلاعی از وجود بن‌بستی در مذاکرات ندارد، افزود، تماس‌ها ادامه می‌یابد. او در ادامه گفت که «نهایی شدن توافق تنها به روسیه بستگی ندارد و بازیگران دیگری هستند که به زمان بیشتری نیاز دارند و نگرانی‌های بیشتری دارند … موضوعات باقی‌مانده هیچ ارتباطی با روسیه ندارد.» اولیانوف در پاسخ به این پرسش که این وقفه چقدر طول خواهد کشید، گفت: می‌توانم بگویم که ما خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات در زودترین زمان ممکن هستیم و نهایت تلاش خود را می‌کنیم.

تخصیص اعتبارات عمرانی رکورد شکست

🔷 رئیس سازمان برنامه و بودجه:
🔹 در یازده ماه امسال ۹۶هزار میلیارد تومان از محل منابع عمومی به طرح‌های عمرانی پرداخت شد؛ بیشترین رقمی که در ۱۰ سال گذشته پرداخت‌شده؛ ۴۰ هزار میلیارد تومان هم از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت‌شده
🔹 درمجموع ۱۳۶ هزار میلیارد تومان با بیش از ۷۰ درصد رشد نسبت سال گذشته به زیرساخت‌های موردنیاز تولید، اشتغال و زیر برنایی اختصاص پیداکرده؛ دولت به رشد غیر تورمی التزام عملی دارد.

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ۲۸ نفره شد

🔻۱۲ تن از اعضای حقوقی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از ترکیب دائمی شورا حذف شدند و از این پس براساس اقتضائات و دستورات شورا در جلسات حضور خواهند داشت.
۱- وزیر کشور
۲- وزیر ورزش
۳- وزیر بهداشت
۴- رئیس دانشگاه آزاد
۵- رئیس جهاد دانشگاهی
۶- معاون علمی رئیس‌جمهور
۷- رئیس سازمان برنامه و بودجه
۸- رئیس کمیسیون آموزش مجلس
۹- رئیس کمیسیون بهداشت مجلس
۱۰- رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس
۱۱- رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
۱۲- رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها

 

«کارخانه ارج پس از ۵ سال به مدار تولید بازگشت.»

🔷 علی بهادری جهرمی – سخنگوی دولت:
🔹چرخ اقتصاد چرخید و کارخانه ارج پس از ۵ سال تعطیلی به مدار تولید بازگشت.
🔹دستوری که آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی برای احیای این کارخانه یک سال پیش در قوه‌قضاییه صادر کرد و با کمک وزارت صنعت، معدن وتجارت در دولت مردمی نتیجه داد.

دکتر انسیه خزعلی – معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده: «با حکم آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۵ تن از بانوان فرهیخته و صاحب‌نظر در عالی‌ترین جایگاه‌های تصمیم گیری منصوب شدند.»

🔷 خانم دکتر الهام شیرزاد‌عراقی – عضو شورای عالی ورزش و تربیت‌بدنی
🔷 خانم دکتر الهام امین‌زاده – عضو هیات امنای بنیاد ملی نخبگان
🔷 خانم دکتر الهام یاوری – عضو هیات امنای بنیاد ملی نخبگان
🔷 خانم دکتر نغمه مبرقعی – عضو شورای عالی محیط زیست
🔷 خانم دکتر ناهید پوررستمی – عضو شورای عالی رقابت

رونمایی از نخستین خودروی برقی ایرانی در شیراز
با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار فارس و دیگر مسئولان نخستین خودروی ملی برقی با نام اکسیژن در شیراز رونمایی شد.

مرکز آمار: رشد اقتصادی ایران به ۵.۱ درصد رسید
مرکز آمار ایران رشد اقتصادی ۹ ماهه سال جاری را اعلام کرد که بر این اساس، محصول ناخالص داخلی (GDP) با توجه به قیمت ثابت سال ۹۰ در ۹ ماهه امسال به عدد ۵,۴۹۷ هزار میلیارد ریال با نفت و ۴,۷۲۰ هزار میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است. این در حالی است که اعداد مذکور در مدت مشابه سال گذشته (۹ ماهه ۱۳۹۹) با نفت ۵,۲۳۱ هزار میلیارد ریال و بدون نفت ۴,۵۴۶ هزار میلیارد ریال بوده است. این ارقام نشان‌دهنده رشد ۵.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) با نفت و ۳.۸ درصدی این شاخص بدون نفت است.