در بسته خبری امروز تیتر‌هایی مانند: امام جمعه موقت اصفهان: پوشش های نامناسب افراد در شهر، در زمره استفاده های نامطلوب در ایام نوروز به شمار می آید/رئیس سازمان صداوسیما: روزانه، ده‌ها هزار حمله به ما می‌شود/عضو کمیسیون کشاورزی: ذخایر استراتژیک کشور درحال تمام شدن است/ احمد خاتمی: با وجود ذخایر نفت و گاز و نیروی جوان جایی برای یاس وجود ندارد/توئیت ضدآلبرایت عطاالله مهاجرانی … را می‌خوانید.

سردار طلایی: سربازی برای زنان واجب است
سردار طلایی: ما می‌توانیم نیاز‌های یگان‌های مختلفمان را در شاخه‌های گوناگون مشخص کنیم و رشته‌های مختلف را که در این بخش‌ها موضوعیت دارند با سربازگیری از دانشگاه‌ها وارد یگان‌ها کنیم مگر بخش خودرویی ما نیاز به تامین و بازسازی ندارد؟! متخصصین مکانیک را می‌توان سرباز گرفت و تسهیلاتی به آنها داد. مگر یگان‌های ما کار‌های مختلف عمرانی ندارند؟! یکی از موضوعیت‌های سربازی این است که فرد با دوره‌ای آموزشی خود را آماده دفاع از کیان کشور کند. این بر همه لازم و واجب است و از نگاه من این امر برای بانوان هم لازم و واجب است تا در موقع لزوم بنا به شرایطی که دارند از کشور خود دفاع کنند. بر هر شهروندی واجب است که از وطن خود دفاع کند ضمن اینکه در دوره‌ای نیز باید برای پیشرفت کشورش کار کند. می‌توان این دو را در کنار هم داشت و هم به جهت آموزشی و هم به جهت نظامی طوری برنامه‌ریزی کرد که یک سرباز با ورود به سربازی و اتمام آن به شکل یک متخصص زبده و کار آزموده و آماده کار از این دوره بیرون ببرد.

 

توئیت ضدآلبرایت عطاالله مهاجرانی
سید عطا الله مهاجرانی ضمن اشاره به تمجیدها از مادلین آلبرایت پس از انتشار خبر درگذشت او ، وزیرخارجه پیشین آمریکا را به کاشتن «بذر جنگ و بحران و ویرانی» متهم کرد و نوشت: این روزها درباره هوشمندی خانم آلبرایت به مناسبت مرگ او بسیار سخن گفته میشود. از جمله مقاله او در آستانه حمله روسیه به اوکراین. اما به این نکته اشاره نمی‌کنند که نظریه گسترش ناتو در قلمروکشورهای عضو سابق ورشو، از او بود. او بذر جنگ و بحران و ویرانی را وقتی وزیر خارجه بود، کاشت.

 

امام جمعه موقت اصفهان: پوشش های نامناسب افراد در شهر، در زمره استفاده های نامطلوب در ایام نوروز به شمار می آید
حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر اصفهان افزود: نوروز از اعیادی است که مورد تایید ائمه اطهار(ع) به ویژه امام صادق (ع) بود. وی ادامه داد: از استفاده های نامطلوب در ایام نوروز پوشش های نامناسب افراد در شهر است و از محاسن نوروز نیز می‌توان به نظافت و خانه تکانی و صله رحم اشاره کرد. وی درباره نامگذاری سال ۱۴۰۱ به سال “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” اظهارداشت: این یعنی با دانش، امور کشاورزی و پزشکی و سایر نیازها را اصلاح و بهبود ببخشیم. حجت الاسلام میردامادی عنوان کرد: دانشمندان ما باید حمایت و تشویق شوند و به جای شعار و تابلونویسی در ارگان‌ها، دانشگاه‌ها را باید متحول کرد تا دانشمندان مجبور به خروج از کشور نشوند.

 

امام جمعه شیراز: باید ورزش رزمی را در کشور رواج داد؛ باعث بازدارندگی در مقابل دشمن می شود
آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نخستین نماز جمعه با بیان اینکه راهی جز تقوا به سمت سعادتمندی وجود ندارد، اظهار داشت: تاریخ بشر را از ابتدا تا آخر مطالعه کنید، هیچ کس جز از مسیر تقوا به سعادتمندی نرسیده است. وی با بیان اینکه تقوا برای همه لازم است اما در سن جوانی عظمت بیشتری دارد، گفت: در آغاز سال که متصل به ماه رمضان است جوانان برای کسب عزت و عظمت به سمت تقوا بروند بنابراین تقوا درس اصلی برای سال ۱۴۰۱ باشد. امام جمعه شیراز با تاکید بر طی مسیر معنویت به یکی از گام‌های این مسیر که ورزش است، اشاره کرد و افزود: در ورزش همگانی هدف اصلی و مهم سلامت بدن همه مردم است پس باید ورزش‌های همگانی را در جامعه رواج داد. آیت‌الله دژکام باید سبک زندگی اسلامی را رواج داد که ورزش در این سبک اصلی مهم است، بیان کرد: علاوه بر ورزش همگانی توجه به ورزش رزمی است که این نوع ورزش آماده نگه داشتن توانایی و توانمندی بدنی است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است. وی با بیان اینکه باید به ورزش‌های رزمی برای حفظ آمادگی دفاعی رواج داد، تصریح کرد: رواج ورزش‌های رزمی خود به خود بازدارندگی ایجاد می‌کند تا دشمن به خود جرات ندهد به کشور نگاه چپ بیندازد.

 

رئیس سازمان صداوسیما: روزانه، ده‌ها هزار حمله به ما می‌شود
پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما درباره سابقه روی‌دادن این اتفاق در تمام کشورهای دنیا گفت: «زمانی بود که برودکست ما از طریق نوار بود و کاغذ. نوار می‌بردیم در استودیو پلی می‌کردیم، از روی کاغذ هم گوینده می‌خواند. الان دیگر تیپلس و پیپرلس یعنی نه نواری وجود دارد و نه کاغذی. نوار از طریق فایل منتقل می‌شود از این نقطه به آن نقطه و متن هم باز به شکل فایل از این نقطه به آن نقطه منتقل می‌شود. یعنی ما الان فایل‌محور شده‌ایم. برودکست هستیم ولی برودکست ما به شدت فایل‌محور است و بر مبنای برودبند است. خب این خیلی آسیب را زیاد می‌کند. یعنی وقتی که تبدیل می‌شویم به مجموعه‌ای که از طریق سیستم‌های اینترانتی و اینترنتی باید پخش و تولید کنیم، امکان نفوذ و هک در ما خیلی زیاد می‌شود، کما این که در کشورهای پیشرفته دنیا هم بارها این‌ها مورد هجوم قرار گرفته‌اند و رخنه‌های امنیتی در آن‌ها به وجود آمده در مورد سرایت‌ها که الی‌ماشاء‌الله، روزی نیست که ده‌ها بلکه صدها و هزاران سایت مورد حمله قرار نگیرد. همه‌شان هم ممکن است انگیزه سیاسی نداشته باشند، خیلی‌ها انگیزه سوءاستفاده دارند، باج‌گیری یا چیزهای دیگر که در دنیا دارد اتفاق می‌افتد.»

 

عضو کمیسیون کشاورزی: ذخایر استراتژیک کشور درحال تمام شدن است
جلال محمودزاده در خصوص وضعیت کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۱، گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ وضعیت از نظر تامین نهاده‌ها خوب نبود؛ بحث حذف ارز ترجیحی مطرح شد و علیرغم این که ارز ترجیحی هنوز حذف نشده بود ولی اثرات روانی این موضوع بر قیمت نهاده های دامی و کالاهای اساسی اثر گذاشت و در نهایت باعث شد که نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی گران‌تر به دست مردم برسد. او در ادامه افزود: تامین ذرت، سویا و نهاده‌های دامی هم روسیه و اوکراین بودند که با توجه به وقوع جنگ بین دو کشور، نتوانستند نیازمان را تامین کنند و کالاها و ذخایر استراتژیکمان به اندازه‌ای نبود که جوابگوی نیاز کشور باشد و در نهایت با کمبودهایی در سطح کشور در سال ۱۴۰۰ روبرو بودیم؛ با وجود همه این مشکلات، دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم خیز برداشته است و چون ذخایر استراتژیکمان درحال تمام شدن است و نمی‌توانیم جایگزین کنیم مطمئنا در ۱۴۰۱ با توجه به ضعف‌هایی که در مدیریت بازار وجود دارد با کمبود شدید نهاده‌ها و کالای اساسی و افزایش قیمت کالاهایی مثل روغن، شکر و برنج روبه رو خواهیم شد.

 

احمد خاتمی: با وجود ذخایر نفت و گاز و نیروی جوان جایی برای یاس وجود ندارد
سید احمد خاتمی خاطرنشان کرد: در پیام مقام معظم رهبری از یک تلخی رنج آور هم یاد شد؛ ایشان با تمام وجودشان تلخی معیشت مردم، گرانی‌ها و تورم را گفتند یعنی این رهبر بزرگ رنج شما را رنج خودشان می دانند و بشارت دادند که درمان دارد و علاج دارد منتها برخی از مشکلات به تدریج حل می ‌شود. وی افزود: در سخنرانی اول سال مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که برای مردم مطلب می‌نویسند برای شان امید ایجاد کنند چرا که دشمنان ناامیدی پمپاژ می‌کنند درحالی که عناصر امید در کشور موج می‌زند، نخست عنایت خداوند، سپس وفاداری مردم که ۴۴ سال تلاش کردند مردم را از انقلاب جدا کنند که نتوانستند و نخواهند توانست. تجربه‌های موفق گذشته را ببینید رئیس جمهور سابق آمریکا گفت فشار همه جانبه بر ایران وارد می‌کنیم که رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت ما در فشار همه جانبه شکست مفتضحانه خوردیم که من به آن‌ها می‌گویم در سال ۱۴۰۱ منتظر شکست بیشتر باشید. خاتمی ادامه داد: با وجود نیروی جوان، ذخایر نفت و گاز ما، قدرت موشکی و داشتن رهبری این چنین فقیه، سیلی خورده قبل از انقلاب، رزمنده دوران جنگ و دور اندیش آیت الله خامنه ای جایی برای یاس وجود ندارد. این بزرگ فرمودند من آینده را روشن تر از قبل می‌بینم.

 

آقای رئیسی! برای آبروی خودتان هم که شده برکنارشان کنید!
داوری ، فعال سیاسی ضمن انتقاد از کم تجربگی و کارنامه ضعیف دو وزیر از رئیسی خواست آنان را از ترکیب کابینه حذف کند.  عبدالرضا داوری نوشت : جناب آقای رییسی ! قتی دو وزیر اقتصاد و رفاه شما حتی به انداره یک روز سابقه اجرایی مدیریتی در دولت نداشته اند و شما فرمان اقتصاد را به دستشان داده اید، این آشفته بازار مالیات و بورس و شستا و حقوق بازنشستگان قابل پیش بینی بود؛ برای اعتبار و آبروی خودتان هم که شده، برکنارشان کنید.