سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۷۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۷۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

عباس رضائیان زاده سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۰، اعلام کرد.

او افزود: از ابتدای شیوع این بیماری یک میلیون و ۸۰۳ هزار و ۴۵۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۰۷ هزار و ۸۰۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این مسئول بیان کرد: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع یک میلیون و ۵۳۶ هزار و ۷۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۵ هزار و ۷۵۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۲۶۷ هزار و ۳۷۹ مورد تست سریع انجام شده و ۶۲ هزار و ۴۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده تصریح کرد: با بستری ۷۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته،  ۶۷۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته پنج هم استانی دیگر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به هفت هزار و ۳۵۱ نفر رسید.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۴۹۷ هزار و ۸۹۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او اظهار کرد: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۹۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۰۶ هزار و ۱۵ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۴۶ هزار و ۴۷ دُز نوبت دوم و ۱۷۳ هزار و ۳۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/