مدیرکل بهزیستی فارس از برگزاری مانور سراسری اورژانس اجتماعی با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی هم استانی‌ها در پنجمین روز از هفته بهزیستی خبر داد.

محمدرضا هوشیار هدف از اجرای مانور اورژانس اجتماعی را اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی هم استانی‌ها در خصوص فعالیت‌های اورژانس اجتماعی دانست و گفت: برنامه‌های اورژانس اجتماعی شامل فعالیت مداخله در بحران تلفن ۱۲۳ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی است. در حال حاضر ۲۲ مرکز اورژانس اجتماعی در کل استان فارس داریم که تخصصی بودن، به موقع و در دسترس بودن از مهمترین ویژگی‌های خدمات‌رسانی این مراکز است.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: در سه ماه اول امسال کارشناسان اورژانس اجتماعی فارس دریافت کننده بیش از هفت هزار مورد تماس از سراسر استان بودند که اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری و خودکشی بیشترین میزان تماس‌ها را شامل میشود.

هوشیار گفت: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۹ هزار تماس با خط اورژانس ۱۲۳ بهزیستی فارس برقرار شده است، بیش از ۱۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ از خدمات تیم سیار اورژانس استفاده کرده‌اند و ۸۰۵۵ مورد پرونده مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی نیز تشکیل شده است.