جلسه هماهنگی ستاد امر به معروف فارس با مجموعه دستگاه قضایی استان با حضور رئیس کل دادگستری،حجت الاسلام موسوی و حجت الاسلام کرم عباسی، دبیر ستاد استان در محل سالن جلسات شهید قائدی ستاد امر به معروف برگزار گردید.

به گزارش آینه فارس، در ابتدای جلسه حجت الاسلام کرم عباسی ضمن خوشامدگویی، تشکر و قدردانی از زحمات دستگاه قضاء در تعامل جدی با ستاد افزود: حوزه امر به معروف و نهی از منکر گسترده و فراگیر است که طبیعتا با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی کار را برای ما دشوار می کند اما ما با قوت و جدیت وظایف محوله را در جهت خدمت رسانی به آحاد جامعه انجام و امید به عنایت الهی داریم.
دبیر ستاد امر به معروف فارس تصریح کرد: ما هر هفته به یکی از شهرستان های استان سفر می کنیم و از نزدیک شاهد آن بودیم که چگونه همکاران بدون هیچ چشم داشتی و با دلسوزی تمام برای فریضتین گام های بلندی برمی‌دارند.
وی با توجه به اینکه در برهه ای از زمان امر به معروف و نهی از منکر دچار بی مهری های فراوان شده اظهار داشت: امید داریم با کمک دستگاه قضاء و دیگر مسئولان دغدغه مند به اهداف والای این فریضتین که هدف سیدالشهداء(علیه السلام) از قیام عاشورا می باشد دست پیدا کنیم چرا که پیگیری مطالبات مردمی در خصوص معضلات اجتماعی سطح شهر جزء وظایف ما مسئولین می باشد.
او به پاره ای از این مطالبات از قبیل، جمع آوری معتادین متجاهر، خانه های رها شده در جنوب شهر که محل تجمع معتادین و خرید و فروش مواد مخدر و ارتقا سطح امنیت محلات جنوب شهر و… اشاره کرد.
سپس محمدرضا غزالی عنوان کرد: محور کار ما بحث حمایت همه جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر و تلاش ما این است که ارجاع پرونده ها به دستگاه قضاء به حداقل ممکن برسد.
سپس حجت الاسلام موسوی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: اعتقاد ما همین است و به طور مستمر از امر به معروف و نهی از منکر حمایت خواهیم کرد و حمایت از آمر و ناهی جزء وظایف دستگاه قضاء می باشد و نسبت به منکرات علنی در سطح جامعه بحمدالله اقداماتی صورت گرفته است.
رئیس دادگستری استان ادامه داد: دستگاه قضاء بدون همراهی دیگر مسئولین و نهادها به تنهایی در همه موارد نمی تواند وارد شود و در جهت رسیدگی به مطالبات و دغدغه های اراده جمعی همه ی مسئولین استان را لازم دارد.
او نسبت به جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر تاکید کرد و گفت: تا ظرف یک ماه آینده به حول قوه ی الهی در سطح شهر تعداد این دسته از افراد به کمترین حد خود خود می رسد.


در پایان جلسه اقداماتی به تصویب رسید که مهم ترین آن به شرح ذیل می باشد:
۱- درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده های آمرین و ناهیان
۲- حمایت بیشتر و بهتر از آمرین به معروف و ناهیان از منکر
۳- ایجاد شعبه ویژه امر به معروف در شورای حل اختلاف
۴-جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر
۵- و….

گفتنی است در این جلسه رسول کریمی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان/ دکتر سید مصطفی بحرینی، دادستان عمومی انقلاب شیراز/ دکتر حسن زارع، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری/ فرود شکوه، معاون دادستان/ دکتر قوام کریمی، دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان /محمد براتی، قاضی ویژه امر به معروف/ سید محمد خسروانی، بازپرس دادسرای ناحیه۲و معاونین ستاد استان هم حضور داشتند.