شهردار جدید شهر لار در مراسم معارفه خود گفت: امروز خداوند بزرگ را شاکرم که در موقعیتی دیگر، توفیق خدمت به مردمانی بزرگ، سخاوتمند، میهن دوست و دوست داشتنی را به بنده حقیر ارزانی داشته است .

به گزارش آینه فارس به نقل از  روابط عمومی شهرداری لار؛آئین تکریم و معارفه شهرداران شهر لار در تالار وحدت این شهر برگزار شد. در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لارستان، مهندس طهماسبی مدیرکل دفتر امور شهری و شورای های استانداری فارس، حسین زاده نماینده مردم شریف شهرستان های لارستان، گراش، خنج و اوز در مجلس شورای اسلامی، داریوش دهقان سرپرست جدید فرمانداری ویژه لارستان و معاونین فرمانداری، فرمانده هان نظامی و انتظامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر لار، روسای ادارات، ارگان ها و نهادهای انقلاب اسلامی شهرستان، ائمه جمعه و جماعات منطقه لارستان، شهرداران و اعضای شورای های اسلامی منطقه لارستان بزرگ، بخشدار مرکزی لارستان، نیک اندشان، معتمدین شهر و یاوران شورای محلات شهر لار، برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لارستان اظهار داشت: گرفتار شدن و یا دامن زدن مدیریت شهری به مسایل و بازی های سیاسی انرژی و انگیزه کار کردن را از آنا می گیرد و بدون شک بخش عمده ای از مردم و شهروندان نیز از بدنه شهرداری ها رنجیده و ناراضی خواهند شد.

وی تصریح کرد: امروزه مهمترین راهکار برای برون رفت از مشکلات و تنگناها و نارسایی ها در بخش های مختلف جهادی عمل کردن است.

امام جمعه لارستان تاکید کرد: البته خود جهادی بودن نیز مولفه های زیادی دارد که یکی از مهمترین این شاخص ها ثبات قدم در انجام امور و خدمترسانی به مردم و همچنین صداقت با مردم است که باید در سلامت کردار نیز نمایان شود.

وی بیان کرد: شهرداران باید همواره رضایتمندی مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و با شفاف سازی و تسهیل امور روند خدمت برای شهروندان را هموار کنند.

سید مختار موسوی گفت: شهرداری ها و اعضای شوراهای اسلامی شهر در زمینه اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی و مبلمان شهری با متخصصان، نخبگان و کارشناسان هر محله و بلوک های مخلف شهری مشورت بگیرند و در این راستا حتی هیات اندیشه ورز ایجاد کنند.

امام جمعه لارستان متناسب سازی ساختار مبلمان شهری و نمادها با فرهنگ بومی و منطقه ای را نیز خواستار شد و گفت: بسیاری از نمادهای شهری هیچ گونه سنخیت و سازگاری با فرهنگ بومی و منطقه ای ندارد که ضرورت اصلاح این روند بیش از گذشته احساس می شود.

وی تصریح کرد: همچنین شوراها و شهرداران باید مساله محور باشند و کار تشکیلاتی کنند، از نظر و ایده نخبگان و صاحبنظران در حوزه های مخلف مشاوره و کمک بگیرند.

امام جمعه لارستان یادآور شد: شوراها و شهردار باید به درستی و نگاه دقیق و عالمانه به موضوعات، آسیب ها، ظرفیت ها و توانمندی های بومی هر منطقه و شهر خود را در وهله نخست خوب بشناسد وپس از نیازسنجی درست برای رفع این معضلات نیز برنامه ریزی مناسب اتخاذ کند.

در ادامه این مراسم محمدرضا قنبرنژاد شهردار سابق شهر لار در سخنانی گفت: هشت سال و سه ماه به عنوان شهردار توفیق خدمت به همشهریان عزیزم را داشتم و در این مدت با وجود تحریم ها، تورم و شرایط بد اقتصادی، آنچه که از دستم برآمد و تا آنجا که توان داشتم را برای شهرم به سرانجام رساندم.

شهردار سابق لار افزود: امروز و پس از اتمام دوره خدمتم در شهرداری، با قلبی آرام به زندگی خود ادامه خواهم داد، چرا که مسئولیت اداره ی سازمانی که به آن تعهد دارم، از این پس بر عهده ی فردی توانمند نهاده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر لار نیز در این آیین بر ضرورت تعامل و همکاری با دستگاه های مختلف، خیرین، نخبگان و معتمدین به ویژه در سطح محله های مختلف برای پیشبرد بهتر امور و توسعه خدمات بهتر به شهروندان تاکید کرد.

زینل قنبری یادآور شد: رویکرد و نگرش حاکم بر دوره جدید شوراهای اسلامی و شهرداران که همان عدالت محوری، مردم داری و رفع تبعیض و محرومیت زدایی است با سیاست های راهبردی دولت سیزدهم منطبق است و بدون شک همین هم افزایی و همگرایی ها می تواند به رفع چالش ها و مشکلات انباشت شده و سطح رضایتمندی مردم کمک کند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه شهردار لار بافت قدیمی شهر لار را یک ظرفیت دانست و از شهرداری و شورای شهر درخواست کرد که به بازآفرینی محلات بافت قدیم ورود کنند و گفت: یکی از محورهای توسعه شهری استفاده از ظرفیت بافت قدیم است اما در حال حاضر محله کوی گاله و کهویه از محروم ترین محلات شهر است.

وی با تاکید بر اینکه شهر لار یک طرح تفصیلی و یک طرح جامع دارد که اگر همین دو مورد اجرا شود خیلی از مسائل و مشکلات شهر حل می‌شود، گفت: طرح شهر الکترونیک که قرار است در شهر لار اجرا شود نیز طرحی بی‌نظیر است.

حسین‌زاده بر زیباسازی ورودی‌های شهر لار تاکید کرد و افزود: شهر لار به یک ورودی از شهر جدید و یک ورودی از شهر قدیم نیاز دارد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی خواستار ساماندهی پارک جنگلی لار شد و گفت: پارک جنگلی لار این ظرفیت را دارد که به عنوان پایلوت گردشگری در جنوب فارس استفاده شود.

داریوش دهقان سرپرست جدید فرمانداری ویژه لارستان هم در این مراسم با بیان اینکه مردم از تبعیض‌‌ها و تخفیف‌های سفارشی در پرداخت عوارض شهرداری ناراضی هستند، گفت: بخشی از این نارضایتی از عدم شفاف‌سازی نشات می‌گیرد.

وی خطاب به شهردار جدید لار گفت: از شما درخواست دارم که شفاف‌سازی کنید و نحوه محاسبه عوارض شهرداری را شفاف‌سازی کنید و از طریق سایت شهرداری و نصب در تابلوهای شهرداری به مردم اطلاع‌رسانی کنید.

سرپرست جدید فرمانداری ویژه لارستان از شهردار جدید لار درخواست کرد که برای تخفیف گرفتن در عوارض شهرداری هیچ راهی نگذارد تا فلان مسئول نتواند با یک سفارش و تماس تلفنی تخفیف بگیرد، زیرا این یک نوع تبعیض است و مردمی که نمی‌توانند با شهردار ارتباط بگیرند از این تخفیف محروم می‌شوند.

دهقان با تاکید بر اینکه اگر در ارائه خدمات شهرداری شفاف‌سازی صورت گیرد مردم نیز ارتباط بهتری با مسئولان شهری برقرار می‌کنند، از اعضای شورای شهر لار درخواست کرد که بستر شفاف‌سازی را برای شهرداری فراهم کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری فارس نیز گفت: شهرداران در نخستین گام شفاف سازی هم در راستای درآمدها و هزینه کردها و هم در زمینه ارایه خدمات به شهروندان در حوزه های مختلف را باید سرلوحه کار و برنامه های خود قرار دهند.

مسعود طهماسبی تصریح کرد: توزیع عادلانه خدمات و منابع از دیگر مطالبات و درخواست های جدی و مهم مدیریت ارشد اجرایی استان از شهرداران است که باید این مهم نیز به طور ویژه در اولویت برنامه های شهرداری ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: حرکت به سمت درآمدهای پایدار با استفاده از حُسن اجرای قانون و ظرفیت های متعدد قانونی و بهره مندی از توان خیرین، ، سرمایه گذاران و بخش خصوصی نیز باید مد نظر شهرداران باشد.

این مسوول ادامه داد: یکی از شعارهای محوری دولت سیزدهم عدالت محوری و مبارزه با فساد و تبعیض است که شهرداران و شوراهای اسلامی شهر باید این مهم را در عرصه عمل عینیت و تحقق بخشند.

نواز شریفی لاری شهردار جدید لار هم در آئین معارفه خود با بیان اینکه افتخار بنده این است که قریب به۲۷ سال در پست های مختلف در مجموعه شهرداری لار در خدمت همشهریان عزیزم بوده ام، گفت: امروز خداوند بزرگ را شاکرم که در موقعیتی دیگر، توفیق خدمت به مردمانی بزرگ، سخاوتمند، میهن دوست و دوست داشتنی را به بنده حقیر ارزانی داشته و از همین جا دست نیاز را به سوی همه شما همشریانم دراز می کنم.

شهردار جدید شهر لار با بیان اینکه شهروندان بیش از پیش با کمک های معنوی خود یاریگر مجموعه مدیریت شهری باشند، افزود: این امر با حفظ و صیانت از اموال عمومی نسبت به هدر رفت سرمایه ها محقق می شود.

شریفی لاری خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روزانه در خواست ها و مطالبات به حق شهروندان و با توجه به این مهم که شهرداری ها، نهادهای عمومی غیر دولتی محسوب شده و هیج گونه بودجه دولتی به شهرداری ها اختصاص نمی یابد و تمام هزینه های این مجموعه از محل درآمدهای داخلی تامین می شود، همشهریان با عدم چانه زنی در زمان پرداخت هرگونه وجهی به شهرداری و همچنین پرداخت به موقع عوارض، مجموعه مدیریت شهری را در تحقق مطالبات و خواسته های خود در زمینه پیشرفت و توسعه شهری یاری نمایند.

نواز شریفی لاری شهردار جدید شهر لار تصریح کرد: مشارکت شهروندان در کنار همکاری و تلاش مدیران شهرداری لازمه توسعه شهری و تلفیق این دو موضوع و تعامل دوسویه منجر به توسعه و آبادانی شهر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اصحاب رسانه با فرهنگ سازی در ترویج فرهنگ شهروندی همت نموده و با نقدهای منصفانه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی را در رسیدن به اهداف متعالی خود یاری کنند.

در این آیین و با حکم محمد هادی ایمانیه استاندار فارس شهردار جدید شهر لار منصوب و معرفی شد و از شهردار سابق نیز قدردانی شد.

نواز شریفی لاری شهردار جدید لار پیش از این به عنوان معاون عمرانی شهرداری لار مشغول بوده است که در سالهای ۱۳۸۹ و۱۳۹۰ نیز دو بار طی بازه های ۶ و ۳ ماهه و پس از حسین صبورایی و محمدعلی آجورلو سرپرستی شهرداری لار را عهده دار بوده است.

پیش از شریفی لاری محمدرضا قنبرنژاد به مدت هشت سال و از سال ۱۳۹۲ شهردار لار بود.

زانو زدن شریفی لاری شهردار جدید شهر لار در پیشگاه مادر خود و بوسه زدن بر پاهای مادر در پیش چشم حضار از جلوه های این مراسم بود.
سید کامران علوی – روابط عمومی شهرداری لار