مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: برای خانه‌دار شدن حدود ۷ هزار متقاضی مسکن مددجویان و محرومان در فارس برنامه‌ریزی شده است.

عطا الله زمانی در دیدار با فرماندار شهرستان خرامه، گفت: برای خانه‌دار شدن حدود ۷ هزار متقاضی مسکن مددجویان و محرومان در فارس برنامه‌ریزی شده است و در سفر تابستانی معاون رئیس جمهور سهمیه ۳۵۰۰ واحد به استان فارس اختصاص یافت.

او افزود: مازاد بر این سهمیه از محل منابع بنیاد مسکن و کمک خیرین و نیکوکاران و اعتبارات دولتی برای پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک‌های بلاعوض بهره‌گیری خواهد شد تا مددجویان و نیازمندان در این استان صاحب سرپناه مناسب شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶۲ مددجوی تحت پوشش بهزیستی و ۲ هزار و ۸۹۱ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) متقاضی مسکن مددجویی در استان فار س هستند، افزود: در قالب این طرح علاوه بر برنامه‌ریزی برای خانه‌دار شدن این متقاضیان برای ایجاد سرپناه مناسب جهت ۲ هزار و ۸۴۶ نفر از نیازمندان که زیر پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند هم برنامه‌ریزی شده است.

زمانی به موضوع مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده روستایی اشاره کرد و آن را از اولویت‌های اساسی در استان فارس دانست و گفت: هر چند شاخص مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است، اما برای اجرای باقیمانده این طرح نیز باید شتاب بیشتری به فعالیت‌ها داد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس به اعطای تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض برای مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و با بیان اینکه ۵۶.۸ درصد خانوار‌های روستایی فارس از مسکن مقاوم‌سازی شده برخوردارند، گفت: مقاوم‌سازی مناطق روستایی و بهبود بافت‌های فرسوده در کاهش تلفات جانی و مالی حوادث پیش‌بینی نشده بسیار موثر است.

او با بیان اینکه ۲۳۵ هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی روستایی در استان فارس تاکنون مقاوم‌سازی شده است، گفت: تجربه زمین لرزه‌های ویرانگر در جنوب و غرب استان فارس در سال‌های گذشته نشان‌دهنده کمترین خسارت‌ها در مناطقی است که مقاوم‌سازی مناطق روستایی در آن‌ها اجرا شده است و واحد‌های مقاوم‌سازی شده در این مناطق به خوبی توانست در برابر سیل و زلزله و سایر حوادث تاب‌آوری داشته باشد.

انتهای پیام/