اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به نفوذ سامانه جدید بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید برای روزهای ششم و هفتم دیماه در شیراز، مناطق شمالی، مرکزی و غربی این استان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اعلام کرد: این سامانه بارشی جدید اواخر وقت سه شنبه ششم دیماه وارد فارس خواهد شد و تا اواخر چهارشنبه هفتم همین ماه ادامه دارد.

مسعود حقیقت ادامه داد: این سامانه روز سه شنبه درغرب و مرکز استان و چهارشنبه در شیراز و استان به ویژه در نیمه جنوبی و غربی فعال است.

لغزندگی جاده ها

مدیر کل هواشناسی فارس ادامه داد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده های کوهستانی،احتمال اختلال در رفت و آمد، یخ زدگی، کاهش دید، احتمال تاخیر در پروازها، افت فشار گاز، احتمال ناگهانی بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و احتمال آبگرفتی محلی و محدود در معابر نیز وجود دارد.

به همراه داشتن تجهیزات زمستانی

حقیقت تاکید کرد:پرهیز از سفر های غیر ضروری به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام مسافرت با خودرو، مه گرفتگی در جاده ها،لایروبی کانال هاو آب رودها و مدیریت در مصرف انرژی به ویژه گاز توصیه می شود.

میزان بارندگی در سال زارعی

به گزارش ایرنا همچنین طی بارندگی سال زارعی جاری ، اردکان با ۲۲۶، کازرون با ۲۱۰، نور آباد ممسنی با ۱۹۰، شیراز با ۱۳۴، تخت جمشید با ۱۲۳ و سد درود زن با ۱۰۶ میلی متر بیشترین میزان بارندگی در فارس داشته اند و لامرد هم با حدود ۱۰ میلی متر کمترین بارش را در سال زارعی به خود اختصاص داده است.

همچنین میانگین باران ثبت شده در ۳۲ ایستگاه استان در سال زراعی ۷۱ میلی متر گزارش شده است.

بنا بر اعلام قبلی هواشناسی استان فارس علاوه بر سفید پوش شدن شهر جدید صدرا و گلستان شیراز در شهرستان سپیدان ۲۰ سانتی متر برف باریده است.