آتش نشانان شیرازی در حادثه تصادف تریلی حامل سوخت از بروز فاجعه ای بزرگ جلوگیری کردند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت : صبح امروز یک دستگاه تانکر ۲۴ هزار لیتری حامل گازوئیل به دلایل نامشخصی هنگام تردد در بلوار هفت تنان از مسیر خارج شد و با یک تریلی پارک شده در حاشیه بلوار و حامل ۲۴ هزار لیتر بنزین برخورد کرد که این رخداد به مدت چهار ساعت این مسیر را مسدود کرد .

قانع ادامه داد: این تصادف منجر به ایجاد حریق از قسمت اتاقک تریلی حمل گازوئیل شد و به علت نشت شدید سوخت سریعا خودروی سواری ۴۰۵ پارک شده در این محل را نیز در بر گرفته بود، بنابراین با توجه حساسیت این حادثه و احتمال انفجار دو تانکر ۲۴ هزاری حامل بنزین و گازوییل در مجاورت منازل مسکونی و بروز فاجعه ای غیر قابل جبران، سریعا آتش نشان از شش ایستگاه عملیاتی به همراه خودروهای فوماتیک، خودرو حامل کف، خودروهای تانکر آب و دستگاه های امدادی و اطفایی در محل حاضر و عملیات اطفا را آغاز کردند.

قانع اظهار داشت: نشت سوخت و شعله های آتشی که تانکر و خودروی سواری را در بر گرفته بود، می توانست با توجه به سوخت خطرناک بنزین و گازوییل، پتانسیل ایجاد بحرانی بسیار بزرگ‌ و فاجعه بار را داشته باشد.

این عملیات چهار ساعته با انتقال مخازن حمل سوخت هر دو تانکر آسیب دیده و ایمن سازی کامل محل به پایان رسید و خوشبختانه هیچ مصدومی نداشت