رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به موضوع مقابله با فساد، اعلام کرد: در این راستا تا کنون با ۲۳ مدیر برخورد شده و یا در آستانه برخورد هستیم و دستگاه قضاء با هیچ کسی تعارف ندارد.

برخورد دادگستری فارس با ۲۳ مدیر در راستای مقابله با فساد

به گزارش آینه فارس،رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از همراهان ایشان و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: حوزه قضایی استان فارس با دارا بودن ۴۹ حوزه از جمله پزشکی قانونی، اداره زندان‌ها و … بزرگترین حوزه در کشور است و مهمترین برنامه‌ و تمرکز دستگاه قضا بر روی «سند تحول قضایی» بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی افزود: در سند تحول قضایی که اصل و اساس آن مبتنی بر نگاه مقام معظم رهبری تدوین شده، مسئله اطاله دادرسی به عنوان یکی از چالش‌ها و معضلات اصلی نظام قضایی مورد توجه قرار گرفته است که در این زمینه شاهد کاهش اطاله دادرسی در استان بوده‌ایم.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه در مباحث کیفری پرونده معطلی نداریم، اضافه کرد: تنها برخی از پرونده‌های حقوقی در حال بررسی بوده که رسیدگی به آن‌ها زمانبر است و در زمان حاضر محاکمه قضایی استان ۷۵۰ پرونده در حال رسیدگی وجود دارد؛ استان فارس یکی از استان‌های پیشرو در زمینه اتقان آرای قضایی بوده و در سال گذشته به ۱۰ پرونده ایراد آرای قضایی گرفته شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه از برطرف شدن مشکلات ۳۶۰ واحد صنعتی و شرکت در سطح استان خبر داد و افزود: به‌زودی تعداد ۴ هزار کارگر به منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به موضوع مقابله با فساد، اعلام کرد: در این راستا تا کنون با ۲۳ مدیر برخورد شده و یا در آستانه برخورد هستیم و دستگاه قضاء با هیچ کسی تعارف ندارد

به گفته مقام عالی قوه قضائیه در استان فارس، یکی از با سواد‌ترین و با برنامه‌ترین دادگستری مربوط به استان فارس بوده و در حوزه زندان نیز کار‌های بزرگی به کمک خیرین انجام شده، همچنین حوزه ابلاغات نیز به صورت الکترونیک شده و در دادگستری‌ها و ارتباط با زندان‌ها و دادرسی‌ها الکترونیک شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم تا پایان امسال قسمت اعظم دادگستری الکترونیک شودگفت: درزمان حاضر ارسال شکواییه‌ها به صورت برخط است، او خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های قدیمی هزار و ۴۰۰ پرونده است که تلاش شده است به حداقل برسانیم که ۱۵۱ فقره درشت و کثیرالشاکی در استان داریم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به احکام جایگزین حبس را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: این باعث شد حکم ۹ هزار نفر از حبس تغییر پیدا کند و همچنین آمار صلح و سازش در استان خوب است و به ازای هر ۱۰۰ فقره پرونده که به شورا‌های حل اختلاف ارسال می‌شود ۵۰ درصد آن به صلح و سازش ختم می‌شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات در دست بررسی دادگستری فارس گفت: ساماندهی اموال تملیکی، معدوم‌سازی کشت محصولات با فاضلاب برای احقاق حقوق عامه، رسیدگی به موضوع ورود پساب فاضلاب به رودخانه چنار راهدار، جلوگیری از قطع باغات قصرالدشت شیراز، پیشگیری از وقوع زمین‌خواری و برخورد جدی با متصرفان اراضی ملی در دستور کار مجموعه قضایی استان فارس است