کارگاه تهیه کنندگی و تولید فیلم با حضور مریم بحرالعلوم تهیه کننده و کارگردان سینما در سینما فرهنگ شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شیراز، کارگاه تهیه کنندگی و تولید فیلم با حضور خانم مریم بحرالعلوم عصر امروز با استقبال پرشمار فیلمسازان شیرازی در سالن سینما فرهنگ برگزار شد.

مریم بحرالعلومی در این کارگاه به اهمیت تولید فیلم و تهیه کنندگی پرداخت و اظهار کرد: تعامل و احترام دو ارکان اصلی و حائز اهمیت در عرصه تهیه کنندگی و تولید فیلم است. وی در ادامه افزود: امر تعامل و احترام در عرصه فیلم سازی وجود نداشته باشد قطعا موفقیت حاصل نخواهد شد، مثلاً اگر منشی صحنه به تعامل با عوامل نرسیده باشد هر روز پروژه با مشکلاتی روبرو خواهد بود.

این تهیه کننده سینمای کشور تصریح کرد: یکی از تنها عوامل. موفقیت فیلم و تهیه کننده فراهم کردن فضای احترام در همه شئون گروه است.بدون احترام قطعا نتیجه مطلوب کسب نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شما به عنوان تولید کننده و تهیه کننده باید اشراف کامل به تمام مسائل روز کشور و جهان داشته باشید. این کارگردان سینما افزود: یک تهیه کننده هرگز نباید اجازه دهد در کار انرژی منفی وارد فضای کاری گروه شود. در پایان این کارگاه یکی از حاضرین طی سوالی خواستار توضیح در خصوص حوزه نفوذ مدیر تولید شد که خانم بحرالعلوم در پاسخ گفت: تهیه کننده به عنوان لیدر اصلی گروه آن را مشخص می کند، تهیه کننده ای که سر صحنه است، مدیر و جانشین خود را معرفی می کند اما با نظارت خود شرح مسئولیت را تعیین می کند.

همچنین یکی دیگر از فیلمسازان در خصوص اینکه آیا تهیه کننده باید پول دار باشد سوال پرسید و خانم بحرالعلوم نیز افزود: جایگاه سرمایه گذار و تهیه کننده مشخص و جداست و مدت‌هاست دیگر نیاز نیست برای تهیه کننده شدن حتماً پول دار و ثروتمند بود.

یکی دیگر از هنرمندان حاضر در جلسه نیز طی سخنانی از چگونگی محبوبیت و جدی بودن تهیه کننده پرسید و خانم بحرالعلوم در پاسخ اینچنین عنوان کرد: این کار بسیار دشوار است و باید تجربه کسب کرد اما یک کار بسیار حائز اهمیت است چراکه شما گروه خود را با این کار مدیریت خواهید کرد.

در ادامه به سوالات دیگر حاضرین نیز پاسخ داده شد. در حاشیه برگزاری این برنامه ابراهیم شیشه گر مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس با بیان اینکه کارگاه تهیه کنندگی و تولید فیلم برای نخستین بار در سطح استان فارس برگزار می شود اظهار داشت: امیدواریم با افزایش چنین کارگاه هایی در ادامه شاهد ارتقای سطح فنی تولیدات فیلمسازان استان باشیم.

عکاس: محمدکاظم منصوروار