اجرای پروژه های محرومیت زدایی در سراسر استان فارس به ارزش 318 میلیارد تومان

با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی برگزار شد: آیین بهره برداری از ۱۰۵۳ پروژه محرومیت زدایی عمرانی گروه های جهادی فارس در سال ۱۴۰۱

به گزارش آینه فارس، سردار زهرایی در این مراسم بیان داشت: در اجرای پروژه های محرومیت زدایی همکاری خوبی بین دستگاه های اجرایی، گروه های جهادی، خیرین و نواحی مقاومت وجود دارد که این تعامل باعث سرعت بخشی در کارها شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به این که بسیج به عنوان یک حلقه میانی و با دارا بودن به یک شبکه عظیم در سطح کشور حلقه وصلی بین مردم ، دولت و نظام شده است، افزود: بسیج خود را موظف به خدمت رسانی به مردم بر اساس اولویت ها و نیازسنجی هایی انجام شده توسط دولت و مجلس می داند و در حوزه محرومیت زدایی و سازندگی به صورت غیرهدفمند عمل نمیکند بلکه تلاش دارد برنامه های خود را طبق همان اولویت های تعیین شده و نیاز جامعه تطبیق دهد.

وی با بیان اینکه ۵حوزه آب، مسکن روستایی، آبخیز داری و راه روستایی و اشتغال هدف اصلی خدمت رسانی جهادگران می باشد؛ افزود: در استان فارس اقدامات خوب عمرانی و محرومیت زدایی انجام شده است و در سال جاری نیز طرح آبخیز تا جالیز اجرا خواهد شد.

اجرای پروژه های محرومیت زدایی در سراسر استان فارس به ارزش ۳۱۸ میلیارد تومان

سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این مراسم بیان داشت: ۱۰۵۳ پروژه ی عمرانی و محرومیت زدایی در طول سال ۱۴۰۱ توسط گروه های جهادی انجام شده است که پراکندگی این پروژه ها را میتوان سراسر استان فارس خواند که در دور ترین نقاط نیز گروه های جهادی حضور داشته اند و خدمت رسانی کرده اند .

وی با اشاره به تنوع پروژه های اجرا شده، گفت: در حوزه بهداشت و درمان ۳۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان انجام شده که شامل احداث خانه های بهداشت، سرویس های بهداشتی، غسالخانه و … می باشد در حوزه آب کشاورزی مانند احیای قنوات، کانال کشی و .. ۱۵۲ پروژه با ارزش ۳۹ میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی از دیگر پروژه ها مربوط به ۳۴ پروژه زیر ساختی اشتغال، مرمت احداث و ۲۵۶ مسکن، احداث و تکمیل ۱۷۳ مکان مذهبی و ۴۳ پروژه فرهنگی و ورزشی و بهسازی ۵ معبر و جاده اشاره کرد و گفت: در مجموع تمامی این ۱۰۵۳ پروژه عمرانی بالغ بر ۳۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است که بخش قابل توجه ای از آن نیزدیک به ۱۰۸ میلیارد تومان مشارکت خیرین گرامی بوده است.

بسیج سازندگی یعنی شروع و تکمیل کارهای ناممکن

دکتر علیزاده رئیس مجمع جهادگران استان فارس نیز در این مراسم با تقدیر از جهادگران بیان داشت: راه اندازی گروه های جهادی در کشور باعث بهره وری حداکثری از ظرفیت مشارکت مردمی شده، گزارش ها نشان می دهد اقدامات خوبی در استان فارس صورت گرفته است البته انتظار در استان فارس نیز بر همین است تا تمام قله ها فتح شود و انشالله در فتح قله محرومیت زدایی نیز با تعامل و همکاری محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جهادگران با حداقل امکانات حداکثر کار انجام می دهند، گفت: بسیج سازندگی یعنی شروع و تکمیل کارهای ناممکن، و این سازمان و جهادگران نشان داده اند که یک هدف بیشتر ندارند ان هم اتمام کارها به صورت صد درصدی و در کمترین زمان ممکن است که این همت آنها نشان می دهد خدمت رسانی را به بهترین نحو اجرا می کنند.

دکتر علیزاده با تاکید بر اینکه مهم ترین اولوویت را باید خدمت به مردم دانست، افزود: می دهند وقتی بازدید از شهرستان ها داشتیم می بینیم که جهادگران همواره پروژه ای دارند و این امتداد کار جهادی در نقاط استان فارس را شاهد هستیم. لذا وظیفه خود می دانیم از این جهادگران حمایت کنیم مجلس شورای اسلامی بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حداکثر اعتبارات را در محرومیت زدایی لحاظ کرد و در سال جاری اعتبار خوبی در این زمنیه اختصاص یافته و شک هم نداریم اگر در زمنیه محرومیت زدایی کار را به گروه های جهادی با محوریت بسیج سازندگی بسپاریم می توانم حداکثر بهره وری داشت.