این روزها که ایران و ایرانی سعی در به گردش انداختن چرخ زندگی را دارند، برخی هم با فکرهایی شیطانی به دنبال نیات شوم خود در کشور هستند.

صورتش را با شال بلوچی که همیشه به همراه دارد، کاملا بسته است و اصلا شناخته نمی‌شود.

جارو به دست گرفته و آثار به جا مانده از خرابکاری‌های شب گذشته در بلوار کشاورز زاهدان را که عده‌ای فرصت طلب با صورت‌های بسته به راه انداختند، جمع می‌کند.

لکه‌های به جا مانده از آثار سوختن چند لاستیک را نیز پاک می‌کند تا دشمنان همیشه کمین گرفته، نتوانند لکه‌ای و وصله‌ای به قومیت و اصالتش بچسبانند.

به سمت این مرد میانسال بلوچ که رفتم از کارکردن ایستاد؛ سوال کردم که به چه کاری مشغولی؟ اگرچه در ظاهر، ساده به نظر می‌آمد، اما فردی جاافتاده و باهوش بود؛ او می‌گفت: عده‌ای از خدا بی خبر، جوانان را گول می‌زنند و آن‌ها را به سمت و سوی تفرقه و وضعیتی مستقل و جدا از نظام می‌برند.

باز هم رو سیاهی برای دشمن ماند!

او  استناد به پخش مصاحبه شب گذشته مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه‌  مسجد مکی زاهدان از شبکه استانی صدا و سیما کرد و گفت: از ما خواسته شده که آرامش شهر و وحدت بین مسلمانان حفظ شود؛ اقدامی نسنجیده انجام نشود؛ و ما نیز همین کار را انجام می‌دهیم.

کوک کردن ساز دشمن  

در عصر رسانه‌ای کنونی، دشمن خودش آتش به خرمن می‌زند و تصویر می‌گیرد و پخش می‌کند و بجای مردم نجیب بلوچ و وفادار به نظام ایران اسلامی، تصمیم‌گیری می‌کند.

وفاداری قوم بلوچ به نظام اسلامی، از امروز و دیروز نیست؛ آن‌ها از بدو انقلاب ثابت کرده اند که حافظ این مرز و بوم هستند. پس پیروزی انقلاب، دشمنان ایران اسلامی از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به نظام استفاده کردند.

باز هم رو سیاهی برای دشمن ماند!

در مرز‌های کشور، روزی در کردستان شیطنت کردند و ساز جدایی زدند؛ روزی در خوزستان و روزی در آذربایجان؛ حالا می‌خواهند وفاداری قوم بلوچ به نظام را در مرز‌های جنوب شرق کشور هدف قرار دهند.

باز هم رو سیاهی برای دشمن ماند!

اغتشاشات شب گذشته نیز از این نوع بود چرا که حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان پس از دستگیری تعدادی از عاملان این خرابکاریها، می‌گوید: این افراد عضو گروه‌های جدایی طلب هستند و تعدادی از جوانان نیز ندانسته آن‌ها را همراهی کردند.

یکی از جوانان مسلحی که دستگیر شده است، می‌گوید: کسانی در جمع مردم بودند که با خودروی پژو ۴۰۵ که در جعبه‌ی آن انواع سلاح بود، بین مردم می‌آمدند و آن‌ها را دعوت به مسلح شدن می‌کردند.

او می‌گفت: ما از نماز جمعه که برمی گشتیم، این صحنه را دیدیم؛ دو نفر از برادرانم به سمت خانه رفتم، اما من به دعوت آن‌ها سلاح برداشتم. او ابراز پشیمانی می‌کرد و به جوانان توصیه کرد که به حرف افراد ناشناس و مغرض گوش ندهند.

باز هم رو سیاهی برای دشمن ماند!

آرامش

در حالی که دیروز صدای تیراندازی‌های پراکنده از نقاط مختلف شهر به گوش می‌رسید و شب گذشته چند بانک و یک خودرو در خیابان جام جم زاهدان به آتش کشیده شد و چند ساعتی ناآرامی در مرکز سیستان و بلوچستان مشاهده شد، دوباره وضعیت شهرستان زاهدان به حالت عادی بازگشته و آرامش در آن حاکم است.

تردد مردم و خودرو‌ها در سطح شهر در حال انجام است و باز هم روسیاهی برای دشمن ماند.