طرح بازپس گیری زمین های تصرف شده در نقاط مختلف فارس، با هدف حفظ حقوق بیت المال در دست اجراست

به گزارش آینه فارس، معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: بر اساس تبصره ۱ و ۲ قانون حفظ کاربری اراضی ملی و با حکم دادستانی مرکز استان، ۴۰ هکتار از بستر تالاب بین المللی ارژن بازپس گرفته شد.
مرادی با بیان این که این زمین‌ها پس از خشک شدن تالاب ارژن، توسط سودجویان تصرف شده بود افزود: طرح بازپس گیری، با هدف حفظ حقوق بیت المال انجام شده است.

وی گفت: پیشتر برای بسیاری از ساخت و ساز‌ها در تالاب ارژن، سند صادر شده که همه اسناد باطل است، زیرا این تالاب تحت پوشش معاهده کنوانسیون رامسر قرار دارد.
همچنین امروز با حکم دادستانی، ساخت و ساز در بیش از ۲۴۰ هکتار زمین‌های کشاورزی بالادست تالاب ارژن نیز که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود، تخریب شد.
سیروسی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: این ۲۴۰ هکتار به هزار و ۵۰۰ قطعه تقسیم و در آن ساختمان ساخته شده بود که همه ساختمان‌ها تخریب و زمین‌ها بازپس گیری شد.
وی ادامه داد: طرح بازپس گیری زمین‌های ملی، حریم تالاب‌ها و رودخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده شده است، در همه استان در حال اجراست