کارشناس هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه در استان های گیلان و مازندران بارندگی‌ها شدت خواهد گرفت

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی ، با بیان این‌که براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی در دو روز آینده استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت:همچنین در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب هرمزگان، جنوب فارس، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب کرمان افزایش ابر، رگبار ، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: از روز سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، بارش‌ها در سواحل خزر تقویت شده و تا روز جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان ،مازندران و گلستان، دامنه‌های شمالی البرز و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید به‌تناوب ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: دریای خزر نیز روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه مواج و طوفانی خواهد شد.

ضیائیان با بیان این‌که شدت بارندگی‌ها روز سه‌شنبه در گیلان و غرب مازندران خواهد بود گفت: هشدار‌های لازم در این زمینه داده شده‌است.

او بیان کرد: دوشنبه در بخش‌هایی از استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، ایلام و خوزستان وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

ضیائیان با بیان این‌که در نوار شرقی کشور به‌ویژه در شرق خراسان‌جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان وزش باد شدید همراه با باد و گردوخاک انتظار می رود اظهار کرد: از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق و شرق کشور و از روز چهارشنبه تا پنجشنبه در جنوب شرق و جنوب غرب کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف همراه با وزش باد است و احتمال گرد و خاک وجود دارد. بیشترین دمای پایتخت به ۳۶ درجه و کمترین آن به ۲۲درجه می رسد.

انتهای پیام