استاندار فارس گفت: پاکدستی مدیران خط قرمز است، اگر در این مورد درباره مدیری از جدید و قدیم تردید کردید اعلام کنید تا بررسی شود همچنین عدالت طلبی هم جزو شاخص‌های مدیریت است

به گزارش آینه فارس، محمدهادی ایمانیه در دیدار با اعضای جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی با تاکید بر اطاعت از ولایت فقیه، گفت: امروز با تفکرات متنوعی در جامعه اسلامی مواجه هستیم و این از برکت انقلاب اسلامی است که راه را باز کرد تا همه بتوانند نقطه نظراتشان را مطرح کنند.

به گفته او، شرایط قبل و بعد از انقلاب با هم قابل مقایسه نیست و شما جوانانی که پس از انقلاب وارد این دنیا شدید هرگز نمی‌توانید خودتان را به راحتی با شرایط قبل از انقلاب مقایسه کنید؛ حتی ما هم که نوجوانی را در دوران انقلاب گذراندیم نمی‌توانیم مقایسه کنیم.

ایمانیه با اشاره به این که کتاب‌های مستند و قوی مانند کتاب خاطرات عزتشاهی درباره مبارزات دوران انقلاب اسلامی نگاشته شده است، گفت: این زمان را قدر بدانید و قدرشناسی بر این است که نسبت به انقلاب دلسوزی بیشتری داشته باشید چراکه بعد از ۱۴ قرن انقلابی شد که تک و منحصر به فرد بود.

استاندار فارس گفت: از نمایندگان درخواست کردم که هر یک از نمایندگان تا پایان فروردین با همفکری امام جمعه و فرماندار شهرستان ۱۰ اولویت اول آن شهرستان را احصا و بیان کنند و این کار امکان می‌دهد که کار‌های مهم را غربالگری و اولویت‌بندی کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه فرهنگ را در اولویت قرار دادیم و با تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، اجرای آن را پیگیری می‌کنیم، گفت: این نقشه در ابعاد مختلف و جامع است که می‌تواند مبنای عمل باشد.

استاندار فارس به کشاورزی استان و با توجه به دیدار و جلسه با معاونین وزیر کشاورزی اشاره و گفت: با توجه به ۹ سال خشکسالی حتما باید اصلاح الگوی کشت، کشت گلخانهای، توجه ویژه به گیاهان دارویی، کشت و غرس درخت در اراضی شیبدار، آبیاری تحت فشار، اصلاح بذر و صنایع تبدیلی که مانع خام فروشی محصولات می‌شود، مورد توجه باشد؛ چراکه کشاورز و باغدار کمترین سود را می‌برند و دلالان و واسطه گران محصول را با چندین برابر قیمت به فروش می‌رسانند.

او درباره صنعت استان فارس نیز گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد از ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان فعال است و ۸۵ درصد ظرفیت باقی مانده است و با همین ۱۵ درصد شهرک صنعتی شیراز ۲۷ هزار اشتغال ایجاد شده اگر همه ظرفیت پای کار آید ۵ برابر اشتغال کنونی فرصت شغلی ایجاد می‌شود که این امر جز اهداف ما است.

ایمانیه با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان‌های فاقد شهرک نیز مورد توجه است، گفت: توجه ویژه به کاهش مصرف آب، برق و گاز در صنعت با تغییر تکنولوژی نیز مدنظر است؛ چراکه مسئولان برق هشدار دادند که برای تابستان امسال ۶۰ هزار مگاوات نیاز به برق و ۶ هزار مگاوات هم به عنوان ذخیره لازم است در صورتی که حداکثر ظرفیت تولید برق در کشور ۴۵ هزار مگاوات است؛ هر هزار مگاوات یک میلیارد دلار احتیاج به سرمایه‌گذاری دارد و ۳ سال طول می‌کشد.

او گفت: تدبیر و مدیریت کردن برای عبور از این شرایط احتیاج به فکر‌های جوان، تحصیلکرده و دانش بنیان دارد، نباید منتظر بود که وزارت نیرو و توانیر یک بخشنامه صادر کنند که چکار کنید.

استاندار فارس با بیان اینکه تحقیقات جهانی در ناسا اعلام کرده که ایران در سال ۲۰۵۰ به دلیل مشکل آب غیرقابل سکونت خواهد بود، بنابراین از اکنون باید فکر کرد و تدبیر اندیشید، گفت: در بحث آب چند تدبیر را در کنار هم برای استان انجام می‌دهیم، یکی بحث انتقال آب از خلیج فارس است که توجه به مسئله محیط زیستی آن نیز مدنظر است و یک جانبه نگری نمی‌شود.

ایمانیه گفت: استفاده از شبکه فاضلاب و پساب آن‌ها برای صنعت در هر شهرستانی یکی از تدابیر است همچنین اتمام سد‌ها و شبکه‌های پایین دستی از دیگر راهکار‌ها است.

او گفت: اتمام کانال‌های آبرسانی در بخش کشاورزی و جلوگیری از هدررفت آب از دیگر راهکار‌ها است چراکه ۹۲ درصد از مصرف آب در بخش کشاورزی است و اگر ۱۰ درصد صرفه‌جویی در کشاورزی شود ۲.۵ برابر آب در بخش خانگی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: هدررفت آب از طریق خطوط انتقال یکی دیگر از مشکلات است که سبب شده میلیون‌ها مترمکعب آب هدر برود؛ این امر هم پیگیری میشود و برای آن سرمایه‌گذار پیدا کردیم.

او به ظرفیت حوزه گردشگری استان فارس اشاره و گفت: این موضوع از تاکیدات رهبری در سفر به استان فارس بوده چراکه فرمودند گردشگری به تنهایی می‌تواند اقتصاد استان را اداره کند، اما در زمینه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت سال‌ها معطل بودیم.

ایمانیه گفت: کار دست مدیریت علمی درست و حسابی نبوده و دست افرادی بوده است که در اکثر موارد تبلیغ منفی ایجاد میکردند، اما امروز به جد در این زمینه وارد شدیم.

او با بیان اینکه در بحث گردشگری زیارتی جلسه‌ای با وزیر کشور و با حضور شهردار و رئیس شورای شهر و تولیت برگزار و توافقاتی شده است، گفت: خروج حرم مطهر از بن‌بست با احداث خط ۴ مترو شیراز به طرف حرم و اتصال خط یک و سه به حرم در توافق با قرارگاه خاتم از جمله راهکار‌ها است همچنین باید برای خیابان حضرتی تدبیری اندیشیده شود و شهرداری تا خرداد باید بررسی و نتیجه را اعلام کند.

ایمانیه با بیان اینکه استان فارس در زیرساخت‌های راه مشکل دارد، گفت: بالاترین مرگ ناشی از تصادفات به استان فارس تعلق دارد و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در این استان وجود دارد.

استاندار فارس با بیان بخشی از اقداماتی که قرار است انجام شود، گفت: رسیدگی به راه‌ها و از نظر سخت افزاری برای تامین پاسگاه‌های نیروی انتظامی، دوربین‌های نظارتی و پایگاه‌های اورژانس بسته‌ای برای کاهش تصادفات در جاده‌ها تهیه شده همچنین تاکید بر استفاده جدی‌تر از آزادراه‌ها است که در این زمینه از آزادراه شیراز اصفهان حداقل قطعات یک تا ۶ به زودی بهره‌برداری و نقاط مشکل دار آن را برطرف می‌کنیم.

ایمانیه اشاره‌ای به مسئله پزشک خانواده کرد و گفت: پیشگیری همواره بر درمان ارجحیت داشته و دارد در این زمینه برای طرح اصیل پزشک خانواده حاشیه‌های زیادی ایجاد شد و آن را ناقص کردند؛ در حالی که معتقدم باید اصلاح و به کل کشور تعمیم داده شود.

او با تاکید بر توجه به اسناد بالادستی، بیانیه گام دوم و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به ویژه در دستگاه‌های اجرایی افزود: ۸۵ درصد انتصابات تمام شده مابقی یا می‌مانند یا اینکه تغییر می‌کنند، چون مثل برخی از دولت‌ها معتقد به تغییر صددرصدی نیستیم، اما باید تعیین و تکلیف شود.

استاندار فارس خطاب به اعضای جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی گفت: شما روی شاخص‌ها پافشاری کنید و اگر مدیری خارج از شاخص عمل کرد به من اطلاع دهید و این امر را از من بخواهید.

او با بیان اینکه جوانگرایی شاخص دیگر است، تصریح کرد: در این زمینه دو نگاه است یکی این که جوانان متصدی پست‌های مدیریتی شوند و نگاه دیگر اینکه مدیران کنونی راه را برای جوانان باز کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه مدیر باید اهل خلاقیت باشد، گفت: اجرای بخشنامه و قانون که وظیفه همه ما است؛ مدیر باید در محدودیت‌ها خلاف قانون رفتار نکند، اما راهکار برای اصلاح بدهد.

او با بیان اینکه مدیری که فشل باشد و قدرت تصمیم‌گیری و بن‌بست شکنی نداشته باشد شایسته نیست، عنوان کرد: مدیران باید بلندپرواز هم باشند و پیشرو بودن استان فارس در همه عرصه‌ها را مدنظر داشته باشند، اما بلندپروازی با همت بلند اجرایی شود نه اینکه خیال‌پردازانه باشد.

ایمانیه گفت: کمک کنید حواشی را کنار بگذاریم و به متن بپردازیم تا امید که در بیانیه گام آمده، محقق شود، چون توجه به جوانان و امید دو اصل بیانیه گام دوم است و برای تحقق آن باید به اصل توجه و از حواشی دوری کنیم.