مدیر کل آموزش و پرورش فارس از اکران فیلم های جشنواره فیلم رشد برای بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز و معلم استان خبر داد.

محمدخلیل عسکری در ارتباط زنده با آیین افتتاح پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد از محل دبستان شهدای شوش روستای شاپورجان شیراز محل تحصیل دانش آموز شهید آرشام سرایداران از شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)، با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در آئین تشییع دانش آموز شهید محمدرضاکشاورز و بزرگداشت شهدای حرم شاهچراغ علیه السلام، گفت: حضور وزیر آمورش و پرورش در این مراسم، برای جامعه فرهنگیان، درس آموز بود.

او گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ هر اندیشه‌ای اگر در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست لذا ما معتقدیم که فیلم متعهدانه، به ویژه فیلم‌های آموزشی درس آموز، جذابیت‌های هنری، حکمت و معنا را در خود دارد و می‌تواندبر ذهن‌ها و قلب‌ها تاثیر ماندگاری داشته باشد.

عسکری از عنایت ویژه وزیر به استان فارس تقدیر و تصریح کرد: در سند تحول بنیادین رسانه در کنار دولت، خانواده و نهاد‌های عمومی یکی از ارکان اساسی تربیت است که می‌تواند نقش رسانه را بر همگان آشکار سازد.

او گفت: رهبر معظم انقلاب در جایی دیگر، فرموده اند؛ امانت‌هایی که در اختیار آموزش و پرورش است، در زمان پایان دوره عمومی باید دارای ارزش افزوده باشد؛ لذا ارزش افزوده به معنی در مسیر رشد قرار دادن و شناسایی موقعیت و استعداد‌های بالقوه متربیان و حرکت به سمت تعالی فردی و اجتماعی و تکوین هویت ملی و فردی و منطقه‌ای است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، باید متربیان را به سمت حیات طیبه هدایت کنیم و زمینه ایجاد حیات طیبه را فراهم کنیم و در ساحت‌های شش گانه تربیتی آن‌ها را رشد دهیم.

او گفت: حرکت در مسیر حیات طیبه از سوی عبدصالح انجام می‌شود و تربیت عبدصالح در مدرسه صالح محقق می‌شود.

عسکری گفت: در مبانی نظری سند تحول، قصد داریم تا متربیان را با خود، خالق و مخلوق آشنا کنیم.

او گفت: دو پیشنهاد دارم اول اینکه با توجه به نقش خانواده در فرآیند تربیت، و نگاه دبیرخانه جشنواره، به جوانی جمعیت، پیشنهاد می‌کنم در کنار بخش‌های رقابتی بین الملل، معلم فیلمساز، دانش آموز فیلمساز و دانشجو معلم فیلمساز، خانواده فیلمساز هم دعوت کنیم. تا بتوانیم از ظرفیت عنصر بسیار تاثیر گذار خانواده در فرآیند تربیت بهره‌مند شویم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: دوم اینکه با توجه به شبهاتی که در جنگ ترکیبی اخیر که بر ذهن و وجود دانش آموزان نفوذ پیدا کرده است، و ضرورت پاسخگویی به این شبهات برای دانش آموزان عزیز حق طلب، عدالت خواه و ایران دوست، پیشنهاد می‌کنم از زبان هنر برای پاسخگویی به این شبهات، استفاده کنیم.

او گفت: پیش بینی استان فارس این است که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از همکاران و دانش آموزان ما ازطریق سالن‌های سینمایی آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی و تربیتی و کلاس‌های درس، فیلم‌ها و محتوا‌های تولید شده را مشاهده کنند.

عسکری با اشاره به میزبانی فارس در اجلاسیه سراسری نماز، گفت: افتخار فارس این است که تدوین کننده نقشه راه سند تحول بنیادین است و این دو موضوع با همت والای معلمان، دانش آموزان، اولیا و فعالان عرصه هنر و سینما، تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.