مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس از رسیدگی به بیش از 17 هزار فقره پرونده طی هشت ماهه سال جاری در حوزه های صنفی ، بهداشتی و قاچاق کالا و ارز و همچنین جریمه 2 هزار میلیارد ریالی برای متخلفین خبر داد.

به گزارش آینه فارس، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار داشت : با تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) در خصوص کنترل قیمت ها ، تدابیری اتخاذ شد تا با همراهی و همکاری دستگاههای نظارتی و امنیتی ، اقدامات ضربتی در راستای مقابله با گرانفروشی و احتکار صورت پذیرد.
غلامرضا سالاری اذعان کرد: در این رابطه ریاست عالی سازمان تعزیرات حکومتی نیز دستور ویژه ای صادر و مقرر شد تا گشت های نظارتی به منظور برخورد با هرگونه اخلال در بازار خصوصا در اقلام ضروری شهروندان ، تشدید شود.
سالاری با اشاره به اینکه پرونده های گرانفروشان و محتکران ، بدون هیچگونه اغماضی رسیدگی و مجازات های سنگین برای متخلفین اعمال می شود اضافه کرد : با تشکیل قرارگاه «هفدهم ربیع‌الاول» ، دستگاههای نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی با هماهنگی هر چه بیشتر با سایر ارگان های مربوطه و همچنین سازمان بسیج و سپاه پاسداران ، تمام توان خود را به منظور کنترل قیمت ها بکار گرفته کما اینکه طی این مدت شاهد اقدامات مشترک تاثیرگذاری از جمله کشف دهها انبار بزرگ احتکار کالاهای اساسی بودیم که جزئیات آنها در رسانه ها اطلاع رسانی شده است..
وی از رسیدگی به بیش از ۱۷ هزار فقره پرونده طی هشت ماهه سال جاری در حوزه های صنفی ، بهداشتی و قاچاق کالا و ارز و همچنین جریمه ۲ هزار میلیارد ریالی برای متخلفین خبر داد و گفت : طی این مدت ۱۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی ، تولیدی، انبارها و … انجام شده و به ۵ هزار واحد صنفی نیز برای رفع تخلف تذکر داده شده است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس نقش نظارتی شهروندان را به عنوان مهمترین مولفه نظارتی یادآور شد و افزود : عمده کالاهای احتکاری با گزارشات دریافتی از شهروندان کشف شده که در صورت پررنگ شدن ارتباط دو سویه دستگاههای نظارتی و مردم ، اثرات بازدارندگی این مهم ، موجب کاهش چشمگیر تخلفات خواهد شد.