جمعیت این بزرگواران در این شهر زیاد است،مراجعات زیادی به دفتر حقیر شده است ،و مردم از این موضوع دارند رنج می برند.

حجه الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان پاسارگاد(سعادتشهر): مردم از مسئولین این شهرستان بخصوص شورای شهر و فرمانداری محترم و شخص فرماندار که متولی امور افاغنه می باشندو به ویژه از استانداری محترم انتظار دارند که حضور اتباع افغانی در شهرستان پاسارگاد با انصاف و اندازه معینی باشد چرا که افزایش جمعیت آنها در این شهر نارضایتی مردم را به بار آورده است.

💠امروز یکی از مطالبات به حق مردم این شهرستان که در خطبه‌های نماز جمعه متذکر می شوم و یکی از دغدغه های مردم این شهر شده است، مسئله حضور و افزایش روز به روز و مهاجرت اتباع بیگانه که مصداق کامل آن افاغنه می باشد،هست.

💠ببینید ما با اصل موضوع که برادران افغانی که اینجا ساکن باشند و با توجه به مصالح نظام مشکلی نداریم ،اینها هم مسلمان هستند،بلکه ناراحتی ما مسئله حضور آنها نسبت به جمعیت شهرستان و حضورشان در این شهر است.

💠جمعیت این بزرگواران در این شهر زیاد است،مراجعات زیادی به دفتر حقیر شده است ،و مردم از این موضوع دارند رنج می برند.

💠اگر عدالت است شهرهای دیگر هم باید اینطور و مثل سعادتشهر و محلات آن باشد.
باید سازوکاری فراهم شود،حد و نسابی مشخص شود،و ظرفیتی تعیین شود،که بیش از آن ممانعت شود.

💠 البته آنهایی که غیر مجاز هستند،عزیزان و زحمت کشان نیروی انتظامی با جدیت برخورد می کنند. نیروی انتظامی پر تلاش که شبانه روز دارد در این شهر تلاش می کند،از زحمات آنها سپاسگزاریم ،شما می بینید برای فراهم شدن امنیت ما هر روز در داخل کشور و به خصوص در مرزها چه جواناتی از نیروی انتظامی به درجه رفع شهادت نائل می شوند،و جا دارد این جا از فرماندهی انتظامی شهرستان که الحق و والانصاف تلاش شبانه روزی می کنند تقدیر و تشکر نماییم.

💠بحث ما همان افاغنه ای که مجاز هستند می باشند ،چرا یک شهر باید تعداد افاغنه آن بسیار،بسیار کم باشد،اما یک شهر هم مثل سعادتشهر اتباع زیاد خارجی داشته باشد.

💠 مردم میگویند: حضور افاغنه بر روی فرهنگ ما ،فرهنگ فرزندان ما تاثیر دارد ،سبب افزایش اجاره بهای منازل مسکونی میشوند،مالکان کشاورزی و ساختمانی از وجود نیروهای انسانی خودی استفاده نمی کنند.

💠خوب این مساله مساله مهمی است.این تعداد افاغنه که در شهر وجود دارد ، یک نهاد ،یک متولی ویژه برای نظارت بر آنها می طلبد.
مردم از مسئولین این شهرستان بخصوص شورای شهر و فرمانداری محترم و شخص فرماندار که متولی امور افاغنه می باشندو به ویژه از استانداری محترم انتظار دارند که حضور اتباع در شهرستان با انصاف و اندازه معینی باشد چرا که افزایش جمعیت آنها در این شهر نارضایتی مردم را به بار آورده است.