آیت الله دژکام همچنین به نحوه تقسیم بندی اعتبارات و اختیارات در شورای فرهنگ عمومی انتقاد کرد و گفت: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم با بازنگری در این موضوعات زمینه‌ را برای فعالیت بهتر و بیشتر اعضای شورای فرهنگ عمومی فراهم کنند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز با اشاره به اهمیت نهادینه شدن فرهنگ در جامعه گفت: همه ما باید به ترویج و ارتقا فرهنگ در جامعه کمک کنیم.
آیت الله دژکام افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بار‌ها به اهمیت فرهنگ در جامعه اشاره کرده اند و ادامه حیات انقلاب اسلامی و تاثیرآن در جامعه را منوط به اهمیت دادن به فرهنگ دانسته اند؛ بنابراین همه مسائل سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی ما باید حول محور فرهنگ باشد تا به نتیجه برسیم.
نماینده ولی فقیه در فارس با گرامیداشت چهارده آبان روز فرهنگ عمومی به اجرایی نشدن نقشه‌ مهندسی فرهنگی در کشور انتقاد کرد و گفت: نقشه‌ مهندسی فرهنگی که سال هاست رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده براساس برنامه باید مراحل پایانی خودرا پشت سر بگذارد، اما همچنان از این مرحله عقب مانده ایم.
آیت الله دژکام همچنین به نحوه تقسیم بندی اعتبارات و اختیارات در شورای فرهنگ عمومی هم انتقاد کرد و گفت: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم با بازنگری در این موضوعات زمینه‌ را برای فعالیت بهتر و بیشتر اعضای شورای فرهنگ عمومی فراهم کنند.
امام جمعه‌ شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز به مسئله‌ عدالتخواهی در جامعه اشاره کرد و گفت: عدالت خواهی و تحقق عدالت در جامعه نیاز به برنامه، ابزار، ساختار و پیگیری دارد و تنها با شعار دادن محقق نمی‌شود.
خطیب جمعه‌ شیراز همچنین از جوانان دلسوز و فعالان اجتماعی که عدالتخواهی را سر لوحه‌ کار خود قرار داده اند قدردانی کرد و گفت: این افراد باید به دنبال این موضوع هم باشند که از چه راه‌هایی می‌توان به تحقق عدالت در جامعه کمک کرد