رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان از افزایش ۳۰ درصد جمعیت گوزن زرد ایرانی در جنگل خلیل بیگ این شهرستان نسبت به پارسال خبرداد

افزایش ۳۰ درصدی گوزن زرد ایرانی در جنگل ارسنجان

به گزارش آینه فارس، حسن ابراهیمی با بیان این که روند زیست و تکثیر گوزن زرد در سایت تکثیر و پرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان رو به افزایش است، گفت: در سرشماری پاییزه ۹۵ راس گوزن زرد نر و ماده نابالغ شمارش و آماربرداری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان افزود: درصد رشد جمعیت این گونه نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

ابراهیمی گفت: این سایت از سال ۹۰ با ۷ راس گوزن زرد در محدوده ۳۰۰ هکتاری شرق ارسنجان در جنگل خلیل بیگ عملا فعالیت خود را آغاز کرد.

او ادامه داد: امنیت زیستگاه، تامین علوفه به موقع، پایش و کنترل مدام و مدیریت مطلوب و بهینه از شاخص‌ها و مولفه‌های بسیار خوب این سایت در زادآوری و جمعییت بسیار مطلوب این گونه به شمار می‌رود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان اضافه کرد: این سایت یکی از سایت‌های موفق در کشور و به عنوان سایت مولد از طرف سازمان حفاظت محیط زیست در نظر گرفته شده است و از بهترین مراکز تکثیر و پرورش این گونه ارزشمند در کشور به شمار می‌رود.

ابراهیمی، هدف از نگهداری این گونه را احیای نسل و معرفی این گونه به زیستگاه‌های طبیعی در کشور دانست و اضافه کرد: در دی ماه پارسال ۱۳ راس از این گونه زنده گیری و به میان کتل شهرستان کازرون انتقال داده شده است.

او با بیان این که امسال سالی خوب برای افزایش جمعیت و تکثیر گوزن‌های زرد در مناطق محیط زیستی استان فارس است، گفت: زایش گوزن‌های زرد در پهنه‌های تکثیر و پرورش این گونه ارزشمند در شهرستان ارسنجان رو به افزایش است.

ارسنجان در فاصله ۱۴۲ کیلومتری شیراز قرار دارد